AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Når jeg spiser "sunt" det vil si mye grovt brød, drikker bare vann og spiser lite sukker så er ofte avføringen min treg, det er vanskelig å kvitte meg med den, hvis noen skjønner hva jeg mener. Men når jeg spiser som vanlig, men drikker brus i stedet for vann så blir fordøyningen helt perfekt, avføringen blir ikke treg og den blir kompakt og bare sklir ut. Kan noen fortelle meg hvorfor sukker gjør at jeg føler meg bedre? Anonymous poster hash: c8ef2...702 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Forskere har tatt feil hele tiden, det er ikke vann som er livets drikk, men cola! tydeligvis! /s Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Forskere har tatt feil hele tiden, det er ikke vann som er livets drikk, men cola! tydeligvis! /s jeg tror bakteriene i tarmen liker sukker og de gjør nok noe med avføringen hans, men hva? Endret 16. desember 2016 av Janbanan123 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Fordøyelsen vår er enormt kompleks, og alt fra dagsform og kosthold til individuelle forskjeller som tarmflora er med på å påvirke den. Det er vanskelig å si noe annet enn at det er viktig å ha balanse i kostholdet, så det å kutte sukker helt ut er nok ikke nødvendigvis lurt det heller. Det kan se ut til at du har funnet din balanse, noe som jo må sies å være bra. Har du lyst til å eksperimentere med deg selv kan du jo prøve å kjøre et kosthold med bare sukker og se hvordan fordøyelsen føles da. Jeg mistenker at det ikke vil være en spesielt hyggelig opplevelse det heller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Brød har aldri vært bra for fordøyelsen. Det er en seig deigmasse med gjær og annet morro. Skal du på død og liv spise brød, ta heller knekkebrød med godt fiberinnhold eller så anbefaler jeg haveregryn uten sukker da havregryn er søtt i seg selv. Det viktigste er å spise noe med fiber og drikke mye vann (drikk gjerne et glass vann på tom mage før du spiser). Sukker og Cola har også en avhengighetsfaktor og du vil alltid føle deg dårligere en periode på 2-3 uker når du kutter ned på dette. Man trenger ikke kutte ut raffinert rørsukker fullstendig men forsøk å erstatt det med frukt gradvis over tid. Cola ville jeg kuttet ned på målbevist over et par ukers tid endt opp med å kun drikke et glass eller to på en lørdag worst case. Endret 17. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 Fordøyelsen vår er enormt kompleks, og alt fra dagsform og kosthold til individuelle forskjeller som tarmflora er med på å påvirke den. Det er vanskelig å si noe annet enn at det er viktig å ha balanse i kostholdet, så det å kutte sukker helt ut er nok ikke nødvendigvis lurt det heller. Det kan se ut til at du har funnet din balanse, noe som jo må sies å være bra. Har du lyst til å eksperimentere med deg selv kan du jo prøve å kjøre et kosthold med bare sukker og se hvordan fordøyelsen føles da. Jeg mistenker at det ikke vil være en spesielt hyggelig opplevelse det heller. Huff et kosthold med bare sukker høres forferdelig ut, jeg er egentlig ikke så glad i sukker, men jeg drikker brus i stedet for vann fordi det gjør fordøyelsen bedre. Brød har aldri vært bra for fordøyelsen. Det er en seig deigmasse med gjær og annet morro. Skal du på død og liv spise brød, ta heller knekkebrød med godt fiberinnhold eller så anbefaler jeg haveregryn uten sukker da havregryn er søtt i seg selv. Det viktigste er å spise noe med fiber og drikke mye vann (drikk gjerne et glass vann på tom mage før du spiser). Sukker og Cola har også en avhengighetsfaktor og du vil alltid føle deg dårligere en periode på 2-3 uker når du kutter ned på dette. 2-3 uker er vel litt drastisk, det eneste jeg merker er at når jeg drikker brus så vil jeg ha mer senere, jeg har aldri fått abstinenser av å slutte å drikke brus. Jeg drikker ikke Cola, jeg like ikke koffein så det går mye i fruktbrus, appelsinbrus osv. Jeg skal prøve det med knekkebrød, jeg visste ikke at brød var dårlig for fordøyelsen, en hører jo altid at fiber er bra for magen. Fiber er bra for meg hvis jeg får i meg nok sukker også. Anonymous poster hash: c8ef2...702 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Fiber er bra, men formen er viktig. Den beste fiberen får man eks fra (ikke ihjelkokte) grønnsaker. Gulrøtter er greit å knaske. Årsaken til at man blir mer tørst av brus er at de ofte tilsetter veldig mye salt for at man skal drikke mer og de kamuflerer saltet med sukker eller annen søtning samt syrlige smakstilsetninger. Mye salt er ikke bra. Vil du forbedre fordøyelsen. Start dagen med en varm kopp vann uten noe annet oppi. Asiatere gjør dette for å forbedre fordøyelsen. Endret 17. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Salt i brus ja, men vet ikke om de tilsetter mere salt. Er jo litt salt i vanlig vann. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Fiber er bra, men formen er viktig. Den beste fiberen får man eks fra (ikke ihjelkokte) grønnsaker. Gulrøtter er greit å knaske. Årsaken til at man blir mer tørst av brus er at de ofte tilsetter veldig mye salt for at man skal drikke mer og de kamuflerer saltet med sukker eller annen søtning samt syrlige smakstilsetninger. Mye salt er ikke bra. Vil du forbedre fordøyelsen. Start dagen med en varm kopp vann uten noe annet oppi. Asiatere gjør dette for å forbedre fordøyelsen. Asiatere drikker også slangevin for å føle seg oppkvikket Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Vell, enkelte nordmenn dreper, det betyr ikke at de ikke gjør andre fornuftige ting. Et lite google søk og du hadde funnet gode kilder http://www.lifehack.org/412483/7-surprising-benefits-of-drinking-warm-water-in-the-morning https://steptohealth.com/6-reasons-drink-warm-water-on-an-empty-stomach/ If you drink a glass of warm water in the morning you will stimulate your digestive system and help your body to better digest and eliminate foods. Drinking cold water after meals can be counterproductive. Cold water solidifies the oils and fats in the food you have just eaten. This creates fat deposits and makes digestion more difficult. You are better off replacing that glass of cold water with a warm one. Man snakker da selvsagt oppvarmet vann ikke varmtvann fra springen. Endret 17. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Forskjellen på varmt vann fra springen og oppvarmet kaldt vann? Blir urolig i magen av mye sukker og dermed også oftere dobesøk, men det som kommer ut er lite hyggelig så jeg prøver så gidt jeg kan å holde meg unna, men det er jaggu meg ikke lett Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Det er ikke kokt opp Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Det er ikke kokt opp Så det er bra nok til å vaske det du drikker fra.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Nå pleier man ikke drikke såpe. Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Når jeg spiser "sunt" det vil si mye grovt brød, drikker bare vann og spiser lite sukker så er ofte avføringen min treg, det er vanskelig å kvitte meg med den, hvis noen skjønner hva jeg mener. Men når jeg spiser som vanlig, men drikker brus i stedet for vann så blir fordøyningen helt perfekt, avføringen blir ikke treg og den blir kompakt og bare sklir ut. Kan noen fortelle meg hvorfor sukker gjør at jeg føler meg bedre? Anonymous poster hash: c8ef2...702 At sukker er bra for fordøyingen er så langt i fra sannheten som du får det. Det ødelegger tarmfloraen med de gode bakteriene og kræsjer kroppen din. Det at kroppen din kan bruke 2-3 uker på å tilpasse seg et annet kosthold er vel heller tilfelle. Prøv å spis mer grønnsaker, kutt ut sukker og spis rent. hold dette gående i en mnd og sjekk status etter det. Sukker av avhengighetsskapende og at kroppen din er blitt vant til det er normalt. Prøv å spis litt mer fiber f.eks havregyn når du kutter sukkeret. Det skal klare å binde sammen maten din litt mer i starten. Etterhvert så vil kroppen tilpasse seg. Uansett er sukker dårlig for helsen din generelt sett, så jeg ville frarådet deg fra inntak overhodet. Ikke bruk "kvalitet" på avføring som en rasjonalisering for å fortsette å drikke brus på daglig basis 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Kroppe din trenge sukker, så nei ikke farlig, Samme med salt. Er for mye som er bad. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Kroppen trenger ikke sukkeret en får fra godterier 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Det er ikke kokt oppSå det er bra nok til å vaske det du drikker fra.... Nei. Man bør skylle med kaldt ferskt vann. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Kroppen trenger ikke sukkeret en får fra godterier Sa jeg noe om det da, hehe. Frukt sukker og vann(salt) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Når jeg spiser "sunt" det vil si mye grovt brød, drikker bare vann og spiser lite sukker så er ofte avføringen min treg, det er vanskelig å kvitte meg med den, hvis noen skjønner hva jeg mener. Men når jeg spiser som vanlig, men drikker brus i stedet for vann så blir fordøyningen helt perfekt, avføringen blir ikke treg og den blir kompakt og bare sklir ut. Anonymous poster hash: c8ef2...702 Tipper det har noe med at du ikke drikker like mye vann som brus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå