neptun22 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 jeg har et problem jeg har 2 laptoper og en hp skriver som er koblet med kabel til ruter. laptopene er på WIFI Mitt problem er: 1. pc nummer 1 bruker USB til skriveren og denne pc har aldri problemer. 2. pc nummer 2 har jeg lagt til nettverksprinter og virker i noen dager før den mister kontakten med skriveren. for å få den til å fungere igjen høyreklikker jeg på skriveren og velger feilsøking. når denne er kjørt virker skriveren igjen. printeren er en HP OfficeJet Pro 8710 Noen som kan gi meg tips til feilsøking? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Prøvd: HP OfficeJet Pro 8710 All-in-One Printer HP Easy Start for Windows Printer Utility Software Windows 10 : 64-bit 5.3 MB HPEasyStart_4_5_2942_27.exe Kan være noe driver kluss. Hvis ikke dårlig trådløs nettverkkort? Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Hei, Har installert denne! unten at det ble bedre. kan det bli bedre hvis jeg kobler pcen til med kabel? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Du kan jo prøve, kan være noe driver som er dårlige, eller trådløs som kobles ut. Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 kan det hjelpe at jeg logger med på ruteren og huker på at pcen og skriveren skal always use the same ip? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) kan det hjelpe at jeg logger med på ruteren og huker på at pcen og skriveren skal always use the same ip?Det var det første slo meg, at printeren ikke har fast ip. Det skal vel være mulig å logge seg på printeren også gjennom ip-adressen Endret 16. desember 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 ja, men man kan vel ikke sette statisk ip på printeren må ikke dette gjøres fra routeren? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Går an å gjøre gjennom printer og router på min. (Brother MFC-9120) Skal uansett ikke ha noe å si hvilken metode du bruker. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Jo, som regel kan du endre IP adressen enter fysisk på kontroll panelet eller via webgrensesnittet til printeren (typisk ved å taste inn IP adressen i adressefeltet på nettleseren) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Dersom skriveren er koblet til nettverket direkte så må denne ha fast IP. Dette kan du enten sette opp på skriveren(statisk IP) eller via routeren(reservere adresse i DHCP server). Dersom du deler skriveren på nettverket fra pc nummer 1 så må PC'en ha fast IP, samme som over. Husk at når du velger IP-adresse som skal være fast så må du velge en utenfor området som routeren deler ut IP-adresser fra. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Kan hende det skjer noe krøll når du kobler deg opp med både USB og Ethernet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Noen hjemmeprintere krever en egen konfigurasjons-utility for å sette statisk IP. Hvis du brukte det for å koble den på WiFi i utgangspunktet er det nok samme verktøy. Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Takker alle for svar jeg får forske litt på dette =) men hvis jeg logger meg inn i ruteren, så har jeg mulighet for dette Dette ble faktisk gjort uten at det løste problemet, får prøve å sette fast ip på printeren utenfor dhcp rangeen Kan WDS lage til noe trøbbel, mulig jeg lager en ny tcp\ip port med faste ipen. Kan sleep mode lage noe issue? Endret 16. desember 2016 av neptun22 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Har du prøvd å ikke være tilkoblet med USB og nettverkskabel samtidig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå