Welhaven Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Har akkurat oppgradert CPU-en til en Intel I5 4690K. Problemet er da som nevnt i tittelen at maskinen starter, men får ikke opp noe bilde på skjermen så jeg kommer ikke til post. Det er snakk om hovedkort Asus H81I-Plus. Det er ingen komponenter som er skadet eller defekte, for når jeg installerer den gamle CPU-en så fungerer alt med engang. Jeg har også forsøkt to stk 4690K CPU-er uten at resultatet forandrer seg. Har forsøkt følgende: - CMOS er nullstilt/restartet. - Forsøkt å starte med minimalt av komponenter. - BIOS er oppdatert til nyeste utgave som da skal støtte 4th GEN. - Forsøkte også å nedgradere BIOS fra nyeste utgave til utgaven som ble lansert for å støtte 4th GEN. Er det noen som har noen som helst anelse om hva dette kan være? Av alt jeg har lett gjennom på nettet så er det kun oppdatering av BIOS som går igjen og for øvrig de punktene jeg nevner som ikke fungerer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvilken strømforsyning brukes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvilket uttak er skjermkabelen koblet til. Prøv og skifte til et annet uttak på hovedkortet. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Hvilken strømforsyning brukes? 600w strømforsyning. Hadde 500w som i følge kalkulator på nett skal holde med minst 100w å gå på, men oppgraderte akkurat til 600w. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Hvilket uttak er skjermkabelen koblet til. Prøv og skifte til et annet uttak på hovedkortet. Har forsøkt både DVI og HDMI. Uansett fungerer det jo med den gamle CPU-en, så har liksom ikke troen på at det er en signalfeil....? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvilket merke og modell er de strømforsyningene? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Ingen feilmelding som kommer opp / lyd? Muligens en bøyd pin eller to Endret 16. desember 2016 av Noxz Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Hvilket merke og modell er de strømforsyningene? Cooler Master B600 Ver.2 er strømforsyningen. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Ingen feilmelding som kommer opp / lyd? Muligens en bøyd pin eller to Har forsøkt å se etter det også, men alt ser bra ut, pluss som sagt; det fungerer jo med den gamle CPU-en, så da burde vel den også reagert på ødelagte/bøyde pins? Ingen lyd ved oppstart nei. Ikke strøm til tastaturet eller mus heller. Har koblet inn "Speaker" på panelet på hovedkortet så burde jo gitt lyd fra seg hvis det var sånn. Det virker nesten som om hovedkortet skal støtte 4th GEN, men at det ikke er tilfellet i praksis. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 type hovedkort? Er bios oppdatert? Står det ett tosiffret tall i ett liste display på HK? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 type hovedkort? Er bios oppdatert? Står det ett tosiffret tall i ett liste display på HK? Som nevnt i første posten min så er hovedkortet Asus H81I-Plus og BIOS er både oppgradert og nedgradert. Det er ikke noe display på dette HK-et. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Reset bios som beskrevet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989&page=1 Endret 16. desember 2016 av mobile999 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Jeg gikk inn på CPU support og for den type prosessor sto det: Hentet fra: H81I-Plus *Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using this tool. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Oppdater til 808 med Bios tool som er inkludert i download. https://www.asus.com/Motherboards/H81IPLUS/HelpDesk_Download/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå