Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensin i dieselmotor....

AKIversen

Anbefalte innlegg

Kjørte en kompis til flyplassen og som takk fikk jeg låne bilen. Uten å tenke meg om fylte jeg ca. 12 liter bensin på så og si tom tank. Kjørte så helt til bilen kveltes og batteri varselslyset begynte å lyse. Er det noe mulighet å fixe dette med å fylle tanken med totaktsolje og diesel eller har jeg nettopp skaffet meg min første egen eide bil. Er en gammel bulkete passat som har gått over 340 000 km så vil vel isåfall lønne seg å kjøpe hele bilen fra han og få vrakpanten?

Takk for svar

Endret av _Scruffy_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Header sier diesel i bensin, men i posten skriver du bensin i diesel. Hva er rett?

Er det diesel i bensin er det "kun" snakk om en solid rengjøring, mest sannsynlig.

Er det bensin i diesel har du nettopp skaffet deg en ny bil, som ikke virker...
Nei, du fikser ikke dette med litt 2t olje. Her må det byttes mye. Trolig langt mer enn det bilen er verdt.

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Har du kjørt til den døde så er den mest sannsynlig død. Bensin er en aning vassere enn diesel og delene blir ødelagt, andre veien så må man "bare" rense systemet.

Husker ikke eksakt, men det var noe ala 5% bensin i tanken så trenger man ikke tømme den. Du kan være utrolig heldig og ingen av delene har blitt kaputt pga. bensinen, men det er lite sannsynlig. Prøv å tømme tanken, bruk en slange og sug, og fyll på diesel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...