AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Fikk feber i går -så høyt som 40,50. Bruker fitbit så pulsen min blir målt, ligger på alt mellom 60-90 foran tv/pc når jeg er frisk. Mede denne febern ligger pulsen min jevnt mellom 120-140 og med toppunkt på 155. Bør jeg sjekke det ut eller er det normalt med slik høy puls når en har feber. Anonymous poster hash: 450be...247 Anonymous poster hash: 450be...247 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Det er normalt med høyere puls når man er syk. Hvor mye høyere skal jeg ikke prøve å svare på. Hvis man er bekymret, går det fint an å ringe legevakten, du trenger ikke nødvendigvis ta turen i første omgang. Hvis du har over førti i feber er det kanskje ikke så dumt å høre med dem. Blodtrykk og puls er forøvrig ikke det samme. Fitbiten din måler ikke blodtrykket. Endret 16. desember 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Ikke bruk pulsmåler hvis du er syk, du tror bare at du er i fare mens det egentlig er normalt. Med mindre du scorer 176 BPM. Samt høyere bloddtrykk. Endret 16. desember 2016 av Dr. Jones Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Du bør absolutt besøke legevakten hvis du har feber over 40 grader. Dette kan være en infeksjon du bør få medisiner mot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå