Gå til innhold

Hercules 9800SE restarter maskina?

ecco

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny pc så å si, satt den opp i går og alt funka perfekt UNNTAGEN skjermkort.

(Volcano 12 vifta var jo monster).

Men tilbake til mitt lille problem.JEg har postet tidligere om at mitt skjermkort ikke har funka helt som det skal.MEn da brukte jeg en gammel pc.

Derfor håpet jeg på andre resultater nå.Men dog nei.

Problemet er at når jeg kjører opp 3dMark2001 så starter maskina på nytt. Og når jeg kom i windows etter ny oppstart så ble det hvite streker over hele skjermen og skjerm slo seg av på et vis. så jeg måtte reboote igjen.

Da var eneste utvei Sikkerhetmodus. Og jeg deaktiverte skjermkorta, så inn igjen aktiverte og reboota. Så nå sitter jeg her litt fortvila..

Hva kan være galt med skjermkortet. Jeg kjører standar drivere og det ligger jo ingen andre drivere der fra før. Så det kan ikke være no konflikter.

Hadde som sagt samme problemet på en eldre pc men da trudde jeg det var strømforsyning. Nå kjører jeg Chieftech 360Watt standar sak. så da burde den lukes ut.

En annen ting som jeg har resonert meg frem til er at jeg finner ingen CPU til AGP brigde i systemer.. Er ikke det litt rart, eller heter det noe annet på Abit Nf7-S korta?

Mine pc består av:

XP2500+

Abit NF7-S V2.0

512MB TwinMos 3200 Windbond

Hercules Radeon 9800SE AIW

Chieftech Kabinett med 360watt's strømforsyning

Volcano 12 kjøleribbe og vifte.. 5900rpm = bråK!

Endret av ecco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende det er varmen, ta av kabinettdørene og se om det hjelper. Hjelper det ikke prøv driverne som fulgte med på cdn og pass på at du har avinstallert de som hørte til det gamle kortet på en skikkelig måte! (formatering er greit synes jeg men andre mener det er for mye stress, det finnes regcleaners som gjør jobben)

Går ikke dette må du snakke med dem du kjøpte kortet av

Lenke til kommentar

Jeg har ikke overklokket cpu ennå.

Jeg har brukt goop.

Har ikke prøvd andre drivere ennå, de jeg bruker nå er fra CD'n.

Det er absolutt ikke varmt i kabinette. Cpu likker på en 37grader.

Har jo god gjennomlufting.

Fatter ikke hva problemet er.. Skjedde jo det samme med andre drivere på annen pc.. Er det skjermkortet som er mongis? litt leit iom at jeg fikk softmodda det til 8 piplines.

Lenke til kommentar

har et liknende problem, har også hercules r9800se aiw@9800pro aiw,men mitt problem er at når maskinen blir utsatt for noe "krevende" hender det at den slår seg av og jeg må dra ut ledningen til psu`en for å få den til å starte igjen. Slo seg av blandt annet ved kjøring av 3dmark03. Men så tok jeg å loadet optimized settings i bios og etter det har det bare skjedd et par ganger. men jeg tror mitt problem kan ha noe med cpu å gjøre siden at jeg får meldingen: cpu overclock fail, check bios settings, når jeg starter maskinen etter et krasj. får den meldingen enten cpu er overklokket eller ikke...litt merkelig....

Lenke til kommentar

hmm snodig.

Nå har jeg instalert de nyeste driverne til Omega og alt funker perfekt!

Overklokka littegrann 380/380 .. og får 5600 i 3dmark03.

Snodig greier..

Men deilig med 9800SE @ 9800Pro da.. Ble gla da jeg kjørte 3dmark03 og ikke så noen artifacts. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...