Bettan98 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Er det noe som vet om navn kan bli forkorter i pass? Altså at "Kari Eline Andersen Johansen" kan bli feks. Kari Eline A. Johansen"? Har akkurat bestilt nytt pass og billetten jeg skal reise med er allerede kjøpt. Her glemte jeg å skrive det ene mellomnavnet mitt og det andre mellomnavnet (som står på billetten) er det som alltid blir forkortet (på bankkort hos skatteetaten osv.) Er redd for at dette kan føre til problemer ved avreise, skal reise til USA. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) Hør med politiet vil tro det er slik fulle navnet passet må stemme med billetten ellers kommer du ikke inn i land uten for EU. Men de kan vel på en annen måte bruker personnnumeret å skille personer på. Er kanskje ikke alle som har lister over ettersøkte personer, så kanskje du blir tatt til side og må forklare hvorfor ikke navnet stemmer? Eller inn på politistasjonen å få deg nødpass? Ellers kunne folk kalle seg for james bond eller noe annet og like vel slippe passkontroll. Har vært noe slik på tv2 hjelper deg for ikke så lenge siden, innenfor norge var det periode man kunne gjøre det uten å risikere å bli tatt, men fra utlandet risiker man må bestille ny bilett. Skal det først være passkontroll må biletten\passe stemme. Ellers kan du være en annen person. Endret 21. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 De fleste flyselskaper har en policy som sier noe om hvor mye avvik det kan være mellom navn på billett og navn i pass. Kan ikke se for meg at manglende eller forkortet mellomnavn skal skape trøbbel, uten at jeg har finlest noen av disse reglene i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå