JuliuzC Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hei! Jeg studerer ikke, men tar opp fag og trenger et sted å lese på kveldstid pga. mye bråk i kollektivet jeg bor i, har prøvd ørepropper og hodetelefoner med noise canceling, men til ingen nytte. Er det noen steder i Bergen hvor man kan sitte til utpå kvelden (lengre enn 20:00) og lese? Jeg vet det er enkelte lesesaler på uib som er åpen for folk flest før en viss tid, men etter da og da er det stengt med mindre man har nøkkelkort. Er det evt. noen lesesaler på uib/hib/nhh hvor man kan komme seg inn uten nøkkelkort og hvor det ikke er kontroller senere på kvelden om man er student der? - spesielt fredag og lørdag er interessant. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Dette er vel for sent nå, men du kunne vel ha meldt deg opp i et eller annet fag, betalt studentavgift og hatt tilgang? Lenke til kommentar
JuliuzC Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Dette er vel for sent nå, men du kunne vel ha meldt deg opp i et eller annet fag, betalt studentavgift og hatt tilgang? Tror ikke det er noe jeg kan melde meg opp til, ettersom jeg ikke har generell studiekompetanse nå. Men hvis noen vet om noe, som går an å melde seg opp til over nyttår, så er jeg interessert i å høre om det. Jeg tenkte litt på noe sånt: http://forum.kvinneguiden.no/topic/454229-lesesal-i-bergen/#comment-8074067 Overnevnte link er jo fra 2010, så er nysgjerrig på dagens status. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Det går ikke på NHH, i hvert fall. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Selv med nøkkelkort er det vel ikke så mange minutter før det tropper opp en uniformert vakt som skal sette på alarmen. Og sier: "Dere skulle ha vært ute herfra nå, jeg skal sette på alarmen!" Så du bør være der fra formiddagen av, eller satse på å låne et privat sted, som en innredet garasje, en lekehytte (!) eller lignende. Eller et stille hjørne i et parkeringshus, en kjeller... et uthus... vær oppfinnsom. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Sjekket BI? Jeg er gammel BI-student og stikker av og til innom BI Nydalen for å lese. Unntaket er den verste eksamensperioden. Av respekt for de som faktisk er studenter på skolen og også det faktum at de har kontroll av kort (angivelig), holder jeg meg unna da (foruten kanskje kveldstid når det er forholdsvis mye plass der). Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Dette er vel for sent nå, men du kunne vel ha meldt deg opp i et eller annet fag, betalt studentavgift og hatt tilgang?Tror ikke det er noe jeg kan melde meg opp til, ettersom jeg ikke har generell studiekompetanse nå. Men hvis noen vet om noe, som går an å melde seg opp til over nyttår, så er jeg interessert i å høre om det. Jeg tenkte litt på noe sånt: http://forum.kvinneguiden.no/topic/454229-lesesal-i-bergen/#comment-8074067 Overnevnte link er jo fra 2010, så er nysgjerrig på dagens status. http://www.uib.no/studieprogram/ÅRMN Meld deg på et årsstudium. Velg fag som gir deg tilgang til ulike lesesaler. F.eks. vil jeg anbefale et fag i informatikk, ettersom det gir deg tilgang til lesesalene på Høyteknologisenteret 24/7. Selv med nøkkelkort er det vel ikke så mange minutter før det tropper opp en uniformert vakt som skal sette på alarmen. Og sier: "Dere skulle ha vært ute herfra nå, jeg skal sette på alarmen!" Så du bør være der fra formiddagen av, eller satse på å låne et privat sted, som en innredet garasje, en lekehytte (!) eller lignende. Eller et stille hjørne i et parkeringshus, en kjeller... et uthus... vær oppfinnsom. Vet ikke hvor du kommer fra, men dette stemmer bare ikke for universitetet i Bergen. Mens allmenn åpningstid på realfagsbygget er fra 07:45-16:00, kan man som student sitte i auditoriefløyen fra 06:30-23:45. Edit: Sammenslo innlegg. Endret 17. desember 2016 av cuadro Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Edit: slettmeg Endret 17. desember 2016 av cuadro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå