RobinEriksen1 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hei, jeg har en audi a3 2006 modell. I dag tidlig så hadde brekker fryst litt fast. Det løsnet ganske kjapt etter jeg prøvde å kjøre litt fremover. Men etter det så har jeg hatt en liten dødgang i håndbrekk spaken på ca 1cm. Jeg har sett under askebegeret at jeg har en strammeskrue der men jeg har ikke rørt den enda. Er det noe annet jeg burde gjøre først? Eller bare stramme der? Og hvorfor tror du at det har blitt dødgang i spaken? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvis dødgangen oppstod plutselig høres det vel mest ut som om de da ikke går helt tilbake. Kanskje det fremdeles er noe is som stopper wiren eller mekanismen. Jeg ville først latt bilen tine i et parkeringshus eller noe før jeg vurderte neste steg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Er nok vaieren som henger litt ja. Pass på at håndbrekket ikke står på, så kan du ta deg en liten tur og tine opp bilen litt. Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Høres logisk ut. Jeg merker også at etter å ha kjørt en liten tur så oppfører brekker seg som normalt. Men etter å ha stått parkert en liten stund med brekker på så kommer dødgangen tilbake etter at jeg tar av brekket. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Mulig rust og salt som har gjort sitt. Byttet wire ifjor med samme tendenser som du opplever nå. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Noen grunn til at du bruker brekket når du parkerer? Står du i en bratt bakke? Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Stemmer. Kan egentlig ikke stå uten brekk på om natten. Regner med at det blir bedre hvis jeg får tint opp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Kanskje han ikke vil at bilen skal trille avgårde hvis den ikke ble satt ordentlig i gir, eller hvis noen dytter til den? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Er i de fleste tilfeller nok i massevis å parkere med bilen i gir. Slipper mye slitasje på handbrekk og. Men i en glatt bakke (om man har fwd) kam det være lurt så man får låst alle hjul. Det værste jeg ser er alle som tar i alt de klarer når de skal dra i brekket. Gjør ikke annet enn å slite det ut. Trenger ikke klemme bremseskiva i hjæl for å holde bilen i ro. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Handbrekket blir ikke slitt med mindre man kjører med det på. Bruker man det regelmessig er det mindre sjanse for at det ruster og setter seg fast. Og jeg har sett alt for mange tilfeller av biler på avveie til at jeg vil bli den idioten som kommer i avisa pga. bilen har rulla utfor ei kai, ned en skråning, ut i veien eller over en person. Så bruker alltid gir+handbrekk. Men er enig ang. å ikke dra til alt man har krefter til. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå