Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Liten dødgang i håndbrekk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en audi a3 2006 modell. I dag tidlig så hadde brekker fryst litt fast. Det løsnet ganske kjapt etter jeg prøvde å kjøre litt fremover. Men etter det så har jeg hatt en liten dødgang i håndbrekk spaken på ca 1cm.

Jeg har sett under askebegeret at jeg har en strammeskrue der men jeg har ikke rørt den enda. Er det noe annet jeg burde gjøre først? Eller bare stramme der?

Og hvorfor tror du at det har blitt dødgang i spaken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i de fleste tilfeller nok i massevis å parkere med bilen i gir. Slipper mye slitasje på handbrekk og. Men i en glatt bakke (om man har fwd) kam det være lurt så man får låst alle hjul.

Det værste jeg ser er alle som tar i alt de klarer når de skal dra i brekket. Gjør ikke annet enn å slite det ut. Trenger ikke klemme bremseskiva i hjæl for å holde bilen i ro.

Lenke til kommentar

Handbrekket blir ikke slitt med mindre man kjører med det på. Bruker man det regelmessig er det mindre sjanse for at det ruster og setter seg fast. Og jeg har sett alt for mange tilfeller av biler på avveie til at jeg vil bli den idioten som kommer i avisa pga. bilen har rulla utfor ei kai, ned en skråning, ut i veien eller over en person. :p Så bruker alltid gir+handbrekk.

Men er enig ang. å ikke dra til alt man har krefter til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...