Gå til innhold

layout i photoshop

Anbefalte innlegg

holder nå på med layouten til siden min i photoshop. men jeg har forstått det slikat å drive med layoutslicing ikke er av det gode. blir ikkr god koding i alle fall.

men jeg skal lage en ramme rundt innholdteksten. er en smule lei av de vanlige standard stripede linjene osv. hvordan kan jeg da løse dette lettest mulig.

vil altså tegne en ramme i photoshop, for så å importere den til dreamwaver for å sette inn teksten der.. ideer noen? :dontgetit:

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lar jo ikke ps gjøre kodingen for deg seffers. Vet ikke helt om det var dette du mente, men jeg prøver meg.

Du kan jo f.eks gjøre det på denne måten. Slik at det som er selecta her bruker som et bakgrunnsbilde, og topp og bunn blir egne billedfiler. Omtrent slik jeg har gjort det på demoted.org.

Men nå er jeg ikke helt sikker på om det var dette du mente.

Lenke til kommentar

greit gjør et nytt forsøk og har prøvd å illustrere problemet.

bilde

jeg vil altså lage en ramme som jeg kan ha tekst i. hvordan skal jeg gjøre dette? skal jeg lage den som en bakgrunn? noen som har gjort dette i freamwaver?

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å lage en tabel med nok celler

Det blir som et pusle spill

deler opp bilde slik at de inni den blå ramma kan brukes som bakgrund i en celle også legger du bare inn alt det andre som bilder rundt

|bilde |

|__________|

| b |tekst | b |

|__|_____|__|

| bilde |

|__________|

et sånt tabel oppsett er en ide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...