Smidt Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) holder nå på med layouten til siden min i photoshop. men jeg har forstått det slikat å drive med layoutslicing ikke er av det gode. blir ikkr god koding i alle fall. men jeg skal lage en ramme rundt innholdteksten. er en smule lei av de vanlige standard stripede linjene osv. hvordan kan jeg da løse dette lettest mulig. vil altså tegne en ramme i photoshop, for så å importere den til dreamwaver for å sette inn teksten der.. ideer noen? Endret 3. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du lar jo ikke ps gjøre kodingen for deg seffers. Vet ikke helt om det var dette du mente, men jeg prøver meg. Du kan jo f.eks gjøre det på denne måten. Slik at det som er selecta her bruker som et bakgrunnsbilde, og topp og bunn blir egne billedfiler. Omtrent slik jeg har gjort det på demoted.org. Men nå er jeg ikke helt sikker på om det var dette du mente. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) nesten, jeg vil lage en ramme i PS, denne vil jeg gjøre det mulig å skrive i. slik som det er gjort på gamer.no tenker på noe linkende til "siste nyheter" boksen. noen ideer? Endret 30. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) greit gjør et nytt forsøk og har prøvd å illustrere problemet. bilde jeg vil altså lage en ramme som jeg kan ha tekst i. hvordan skal jeg gjøre dette? skal jeg lage den som en bakgrunn? noen som har gjort dette i freamwaver? Endret 1. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 <div>'s gjør susen. Se på siden min f.eks. )) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 og hvordan fikser jeg dette da? noen tips? kanskje en liten guide eller turtorial? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det du kan gjøre er å lage en tabel med nok celler Det blir som et pusle spill deler opp bilde slik at de inni den blå ramma kan brukes som bakgrund i en celle også legger du bare inn alt det andre som bilder rundt ___________ |bilde | |__________| | b |tekst | b | |__|_____|__| | bilde | |__________| et sånt tabel oppsett er en ide Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 jo, ja, henger er med på den, men det blir jo så tungvint.. ingen som vet om noen andre måter? noen som har gjort noe linkende som det er gjort på gamer.no. får til å lage selve bildet, men jeg vet ikke hvordan jeg kan bruke selve rammen som en table, hvis dere er med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå