Tømrerlærlingen Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hei, jeg har vært lærling nå i en kommunal bedrift i 1år, og har nesten ikke hatt noe oppfølging, blitt satt opp til store prosjekt helt alene, med fryktelig lite instruksjon, har en på arbeidstrening som har vært sammens med meg som jeg har måtte lært opp. Jeg har aldri holdt på med tømring, og føler jeg snart krasjer i golvet og får sammenbrudd, jeg har heller ingen innblikk i hvordan det er i vanlige tømrer firmaer som lærling, og vet ikke om dette er normalt, for hvis det er så er det ikke noe for meg og må nok ta noen valg der om jeg burde slutte, så jeg lurte på om noen her kunne fortalt meg litt, for å få en type perspektiv på ting og hvordan det skal være. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Som lærling skal du ikke arbeide uten hjelp og tilsyn. Ta dette opp med lærlingansvarlig der du er. Lenke til kommentar
Tømrerlærlingen Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Som lærling skal du ikke arbeide uten hjelp og tilsyn. Ta dette opp med lærlingansvarlig der du er. Gjelder dette alle årene eller? jeg har liksom ikke fått noe ordentlig forklaring eller informasjon på dette, de er forferdelig dårlig på dette og planlegging. føler nesten jeg må gjøre deres jobb samtidig som det jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Så lenge du er lærling skal det ikke forventes at du skal kunne ta på deg oppdrag alene og i tillegg lære opp andre. Dersom dette faktisk er tilfellet er det meget useriøst og sleskete gjort av bedriften. Si ifra med en gang at slik skal det ikke være. Der er forskjell på å kunne jobbe selvstendig, og det å jobbe helt uten tilsyn. Lenke til kommentar
Tømrerlærlingen Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 Kan jeg spørre, hva er det en arbeids plass ska forvente fra en lærling og hva er det en lærling skal kunne forvente av sin arbeidsplass. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Arbeidsgiveren din skal kunne forvente at du møter opp til riktig tid og er lærevillig og pliktoppfyllende i forhold til ditt nivå i utdanningen din. Du skal forvente en seriøs oppfølging og ikke bli kastet inn i større prosjekter alene som lærling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå