HDSoftware Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Heisan.. Sett at man har en masse filer på følgende paths: X:\AppData\Dok\2015_1\ X:\AppData\Dok\2015_2\ X:\AppData\Dok\2016_1\ X:\AppData\Dok\2016_2\ X:\AppData\Dok\Filer\ o.s.v Jeg trenger å kode en snutt som flytter noen utvalgte filer fra alle mappene som har årstallene samt at under mappa med Filer er det også et hierarki med nummeriske mappenavn som representerer saksnnummer. Programmet har noen variabler: DOKPATH -> X:\AppData\Dok FILEPATH -> X:\AppData\Dok\Filer I tillegg har programmet variablene for fjernlagring: DOKARCHIVE -> J:\Archive\Dokumenter FILEARCHIVE -> K:\Archive\Files Jeg trenger altså å kopiere filene over til disse ARCHIVE mappene. Jeg må videreføre pathen i destintion folders. For å gjøre det veldig enkelt for meg selv så kan jeg jo bare fjerne systemdrive på Source path og adde det til destination path. Da vil jeg få destinaation path slik: X:\AppData\Dok\AppData\Dok\2016_2\xxxxxxxx Men jeg hadde håpet å få til denne formen i stedet: X:\AppData\Dok\2016_2\xxxxx Jeg greier selvsagt å bruke en masse string parsing og slikt for å få dette til, men håpet det var en enkel måte å bruke DirectoryInfo klassen her. Eller kanskje en annen klasse... Alle tips er hjertelig velkomne Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Ser ut til at dette var enklere enn først antatt... Er jo bare å bruke STRING.REPLACE NewPath = TheFile.FullName.Replace(DOKPATH, DOKARCHIVE) og vips vaps så er det bare å utføre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå