Gå til innhold

AMD har demonstrert sin GTX 1080-«killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett så sitter ikke du med sannheten mellom oss! Driverne til nvidia har preget førstesidene til litt for mange hardwaresider nå! Bare å lese forumet når en side lanserer en ny driver i fra nvidia! Forskjellen mellom AMD og nvidia er ganske så stor om dagen! Når HKS skryter av stabiliteten til RX-serien, så sier det det meste^^ AMD og nvidia har mye å lære i fra hverandre!

 

Hva er dette for noe svada? "Uansett så sitter ikke du med sannheten". Er jo akkurat det jeg kritiserer deg for. Du kommer med en påstand om at AMD sine drivere er mye bedre. Altså er det du som tror du sitter på "sannheten". Ta en titt på postene som kommer på Guru3d bl.a. når det blir gitt ut en ny driver og du kan se at det er haugevis at folk som har problemer med både driverene fra AMD og Nvidia. 90% av problemene er jo brukerfeil, så jeg bryr meg lite om det da jeg ikke har hatt noe som helst driver-problemer på over 10 år.

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke forsvare nvidia sine win10-drivere de siste 3 årene! Både AMD og nvidia har alltid hatt problemer med sine drivere!

Jeg er enig med deg at AMD har flest klager før i tiden- Men etter win10 kom på markedet, så leser jeg brukerstorm i så mange forumer verden over pga ustabile drivere i fra nvidia! Brukere opplever 5-6 drivere på rad med ustabilitet... Det er rene russisk rullet med driverene til nvidia de siste årene for de som benytter seg av win10!

 

AMD ga ut en solid driver for 1 år siden, som var egentlig bra nok i win10 før det... Og den driveren ble enda bedre nå i desember!

 

Slike som deg leter etter den minste feilen AMD har, for å så bruke den i mot alle feilene nvidia har med sine drivere! 

 

Jeg utfordrer deg til å innrømme alle feilene nvidia har med sine drivere, og hva som er bra med AMD^^ Jeg er sikker på at du vil at AMD skal lykkes, slik at vi ikke får et monopol med Intel og Nvidia!

 

Koven, les innlegget mitt igjen :)

 

"Så det er ikke som om alt fungerer hos AMD fra dag 1 heller."

Betyr jo at jeg "innrømmer" at Nvidia har problemer med driverene sine. Uten at jeg forstår hvorfor jeg må innrømme noe som helst? Jeg har aldri sagt at de ikke har problemer. Jeg vet at jeg aldri har hatt problemer med forskjellige kort på forskjellige maskiner, så at det skal være russisk rulett om det fungerer er jo åpenbart feil.  Så jeg prøver ikke å finne den minste feil med AMD, jeg påpeker at også AMD har problemer. Og jeg skrev rett under at jeg ikke synes AMD har dårligere drivere.

 

Så jeg vet ikke hva mer du vil at jeg skal si? Jeg har aldri vært rundt på forumet og sagt at AMD har så dårlige drivere. Jeg har hatt 1 problem med AMD drivere, og en venn som har hatt det samme, og 0 men NVidia drivere.Så utifra det så ville jeg sagt at det virker som om begge selskap leverer ganske problemfrie drivere. For å være helt ærlig så er jeg ikke så opptatt av drivere. Jeg vil bare ha et grafikkort som fungerer, og utifra det jeg har opplevd i det siste med venner og slikt så har både Nvidia kort og AMD kort bare fungert helt fint.

 

Vel, eneste jeg hadde med Nvidia var når jeg installerte driver fra CD for mitt Win 8 ready GPU. Den var ikke klar for win 8, menyene var helt ødelagte, men en driverinstallasjon fra nvidia sine sider fikset det. Og så har jeg krasjet driveren med overklokking over det korte tålte.

 

Veldig fornøyd med å få beskjeder om nye drivere å kunne installere med et klikk, og ha grafikkinnstillinger klare med et klikk også. Så GeForce Experience er en av de største plussene med Nvidia kontra AMD synes jeg. Samtidig så har AMD blitt mye bedre de siste årene, som er bra. Og den delen har jo egentlig ingenting med drivere å gjøre.

 

Forresten, jeg har brukt win 10 beta med Nvidia win 8.1 drivere før Nvidia støttet win 10 engang, og jeg har brukt Nvidias første win 10 drivere, og aldri hatt et eneste problem med noe som ikke fungerer. Så du klarer ikke overbevise meg om at Nvidia sine drivere er dårlige og ustabile. Akkurat som at ingen her klarer å overbevise meg om at AMD sine er dårlige og ustabile. Kan ikke bare folk slå seg til ro med at begge selskaper har gode drivere?

Lenke til kommentar

Den nye AMD driveren med ReLive gir my packet loss og høyere ping i League of Legends. Så det er ikke som om alt fungerer hos AMD fra dag 1 heller. Samtidig så er jeg enig i at AMD driverene ikke er noe dårligere enn Nvidia sine.

 

Bra de fikset det i en driver som ble lansert dagen du postet det da:

 

 

Radeon Software Crimson ReLive Edition 16.12.2 Highlights

Fixed Issues

    • AMD FreeSync™ technology may experience performance issues with Borderless Fullscreen application support when a secondary display is attached and has dynamic content running such as video playback in a web browser or if other applications or game launchers are running on the primary screen in the background. A workaround if this issue is experienced is to minimize all other running applications that are on the primary desktop display or on non-primary extended displays.
    • Radeon ReLive may fail to install during installation on some system configurations.
    • Battlefield™1 may experience flashing or corruption when running in Multi GPU with Radeon RX 400 series.
    • Instant Replay fails to enable itself after it has been turned off due to content protection.
    • Radeon Settings may not load on system boot for some system configurations.
    • Fixed some errors in translations for Radeon Settings and Radeon ReLive.
    • Audio recorded by Radeon ReLive may sometimes exhibit slow motion when played back.
    • Radeon ReLive may experience recording issues or issues toggling the Overlay/Toolbar when Frame Rate Target Control is enabled. Users are suggested to disable Frame Rate Target Control when using Radeon ReLive.
    • Mouse cursor may stutter in recorded video when there is limited on screen activity outside of minor mouse movement.
    • In AMD Multi GPU configurations the secondary graphics product will exit the low power state when Radeon ReLive is enabled.
    • Radeon ReLive may sometimes not be able to take screenshots of secondary displays.
    • Chromium may fail to utilize hybrid decode for VP9 content.
    • DOTA™2 may experience game corruption when performing a task switch while recording with Radeon ReLive in AMD Multi GPU configurations.
    • Radeon ReLive Overlay/Toolbar will not launch or Record when running League of Legends™ in Administrator Mode and Windowed Borderless Fullscreen.
    • Long ping times may be experienced with some WiFi adapters.
Lenke til kommentar

 

Den nye AMD driveren med ReLive gir my packet loss og høyere ping i League of Legends. Så det er ikke som om alt fungerer hos AMD fra dag 1 heller. Samtidig så er jeg enig i at AMD driverene ikke er noe dårligere enn Nvidia sine.

 

Bra de fikset det i en driver som ble lansert dagen du postet det da:

 

 

Radeon Software Crimson ReLive Edition 16.12.2 Highlights

Fixed Issues

    • AMD FreeSync™ technology may experience performance issues with Borderless Fullscreen application support when a secondary display is attached and has dynamic content running such as video playback in a web browser or if other applications or game launchers are running on the primary screen in the background. A workaround if this issue is experienced is to minimize all other running applications that are on the primary desktop display or on non-primary extended displays.
    • Radeon ReLive may fail to install during installation on some system configurations.
    • Battlefield™1 may experience flashing or corruption when running in Multi GPU with Radeon RX 400 series.
    • Instant Replay fails to enable itself after it has been turned off due to content protection.
    • Radeon Settings may not load on system boot for some system configurations.
    • Fixed some errors in translations for Radeon Settings and Radeon ReLive.
    • Audio recorded by Radeon ReLive may sometimes exhibit slow motion when played back.
    • Radeon ReLive may experience recording issues or issues toggling the Overlay/Toolbar when Frame Rate Target Control is enabled. Users are suggested to disable Frame Rate Target Control when using Radeon ReLive.
    • Mouse cursor may stutter in recorded video when there is limited on screen activity outside of minor mouse movement.
    • In AMD Multi GPU configurations the secondary graphics product will exit the low power state when Radeon ReLive is enabled.
    • Radeon ReLive may sometimes not be able to take screenshots of secondary displays.
    • Chromium may fail to utilize hybrid decode for VP9 content.
    • DOTA™2 may experience game corruption when performing a task switch while recording with Radeon ReLive in AMD Multi GPU configurations.
    • Radeon ReLive Overlay/Toolbar will not launch or Record when running League of Legends™ in Administrator Mode and Windowed Borderless Fullscreen.
    • Long ping times may be experienced with some WiFi adapters.

 

Men den driveren har gitt nytt problem i Eyefinity får man kun valgt 1x4 skjermoppsett altså 4 skjermer etterhverandre.

Før kunne man velge 4x4 oppsett slik det ble 4k oppløsning.

Prøvde å reinstallere operativsystemet men samme problem så er driverne som gjør man ikke får 4 full HD skjermer til 4k skjermer.

Så driverne er ikke så bra som man skulle håpet. Trykker man på avansert henger AMD skjermkortdriverne seg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Den nye AMD driveren med ReLive gir my packet loss og høyere ping i League of Legends. Så det er ikke som om alt fungerer hos AMD fra dag 1 heller. Samtidig så er jeg enig i at AMD driverene ikke er noe dårligere enn Nvidia sine.

 

Bra de fikset det i en driver som ble lansert dagen du postet det da:

 

Bra jeg skrev at alt ikke fungerer fra dag 1 da :) Skrev aldri at det var et langvarig problem, bare noe jeg tilfeldigvis så den dagen. Antok at det ville bli fikset raskt, derfor jeg skrev "fra dag 1"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...