Redaksjonen. Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Den amerikanske nykommeren er vist fram for første gang.Luksuselbilen utstyres med det hittil største batteriet Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 1000hk med 130kWh? Drar de en "tesla" ? 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 1000hk med 130kWh? Drar de en "tesla" ? Dei kan bruke ein annan batterikjemi. Batteria i Ampera (hybridmodellen) kan levere enormt høg effekt for kapasiteten, men kapasitet pr kg og volum er lågare enn batteriet til Tesla. 1 Lenke til kommentar
Rune Lønjer Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hvorfor kjøpe biler fra nye produsenter som mest trolig går konk i løpet av kort tid når man kan kjøpe premium merker som Audi , Jaguar og porche ? Dette hadde ikke jeg gamblet på å kjøpe , i tillegg made in USA kvalitet ... 2 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hehe. Begynner å bli mange luftslottelbiler nå. 1 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Disse bilene er meningsløse og unødvendige. Miljøargumentet holder ikke. Støtter APs begrensninger på beskatning av overmotoriserte elbiler. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 (endret) Disse bilene er meningsløse og unødvendige. Miljøargumentet holder ikke. Støtter APs begrensninger på beskatning av overmotoriserte elbiler. Man finn mykje rart innenfor avgifter og vinklinger av statestikk.Et mva fritak opp til 200 000 av verdien vil representere 50 000 i støtte til batteripakken. Det er mer enn nok. Den ekstrapris batteripakken har kan man si består av energi, altså oljeprodukter pr i dag. Men er jo en global og ikke lokal forureining. På samme måten som våre kjerre politikere har innkasert æren for Norsk oljeutvinning, vil dei ta æren for bærekraftig transport. Men berekraftig transport kommer ikke uten den autonome flåtebilen som gir 6 gangeren. Høgre som ville selge oljerettene på 60 tallet prøver seg igjenn ref: http://www.nationen.no/naering/hvorfor-i-fanden-skal-vi-privatisere-til-evig-tid/ Og hvem husker ikke runden med EU og tilbakefallsretten for vannkraft. Trur dei det er mer rett bare en prater ullent nok ? Endret 15. desember 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hvorfor kjøpe biler fra nye produsenter som mest trolig går konk i løpet av kort tid når man kan kjøpe premium merker som Audi , Jaguar og porche ? Dette hadde ikke jeg gamblet på å kjøpe , i tillegg made in USA kvalitet ... Audi, Jaguar og Porsche lagar jo ikkje skikkelege bilar. Ingen av dei yter noko i nærleiken av denne, og alle bråkar og luktar promp. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hvorfor kjøpe biler fra nye produsenter som mest trolig går konk i løpet av kort tid når man kan kjøpe premium merker som Audi , Jaguar og porche ? Dette hadde ikke jeg gamblet på å kjøpe , i tillegg made in USA kvalitet ... For de ikke leverer det en ønsker? Bilindustrien tviholder på gamle vaner, det er det ikke alle som ønsker. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Synd at denne bilen aldri kommer i produksjon, de er i praksis konkurs lenge før de har produsert en eneste bil. Skal det gå er de totalt avhengig av massive føderale lån i tillegg til investorer sultne på selskaper med skyhøy risiko. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Synd at denne bilen aldri kommer i produksjon, de er i praksis konkurs lenge før de har produsert en eneste bil. Skal det gå er de totalt avhengig av massive føderale lån i tillegg til investorer sultne på selskaper med skyhøy risiko. Lav eller ingen egenkapital med obligasjoner som et forbrukslån berger ikke denne, eller burde ikke berge. Da det er for mye av samme gamle leksa. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Synd at denne bilen aldri kommer i produksjon, de er i praksis konkurs lenge før de har produsert en eneste bil. Skal det gå er de totalt avhengig av massive føderale lån i tillegg til investorer sultne på selskaper med skyhøy risiko. Kva baserer du det på? Lucid Motors har svært sterke investorar i ryggen. Eit statseigd kinesisk investeringsselskap, Sumimoto Bank (den nest største banken i Japan), Venrock osb. Pengar har dei i alle fall nok av. Selskapa har lang erfaring innan investering i ny teknologi, og bør vite kva dei driv med. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Det spekuleres mye i dette. Uansett er det svært usikkert, og å kjøpe en bil fra et helt ukjent oppstartsfirma til 100k+ USD er svært risikabelt. Bilene de skal produsere er utpregede nisjebiler med høy prislapp og spesifikke formål. http://insideevs.com/faraday-future-out-of-money/ Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Synd at denne bilen aldri kommer i produksjon, de er i praksis konkurs lenge før de har produsert en eneste bil. Skal det gå er de totalt avhengig av massive føderale lån i tillegg til investorer sultne på selskaper med skyhøy risiko. Kva baserer du det på? Lucid Motors har svært sterke investorar i ryggen. Eit statseigd kinesisk investeringsselskap, Sumimoto Bank (den nest største banken i Japan), Venrock osb. Pengar har dei i alle fall nok av. Selskapa har lang erfaring innan investering i ny teknologi, og bør vite kva dei driv med. Sturle SEl-bil er ikke ny teknologi, men gammel. Fra det førige årtusen eller førige 2 århundre som noen seier. Tu kan også, med fordel oppdateres. Endret 16. desember 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Lucid Motors har svært sterke investorar i ryggen. Eit statseigd kinesisk investeringsselskap, Sumimoto Bank (den nest største banken i Japan), Venrock osb. Pengar har dei i alle fall nok av. Selskapa har lang erfaring innan investering i ny teknologi, og bør vite kva dei driv med. Sturle SEl-bil er ikke ny teknologi, men gammel. Fra det førige årtusen eller førige 2 århundre som noen seier. Denne bilen er full av moderne teknologi som ikkje finst i nokon bil produsert i førre årtusen. Hjulet vart oppfunne for ei godt stund sidan, men det var ikkje det eg tenkte på. Utanom konsept som hjul og ratt, er det ikkje mykje denne bilen har til felles med 200 år gamle elbilar. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 3. januar presenterer Faraday Future sin nye bil. Den skal akselerere fortare enn P100D med Ludicrous mode. Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvorfor kjøpe biler fra nye produsenter som mest trolig går konk i løpet av kort tid når man kan kjøpe premium merker som Audi , Jaguar og porche ? Dette hadde ikke jeg gamblet på å kjøpe , i tillegg made in USA kvalitet ... Audi, Jaguar og Porsche lagar jo ikkje skikkelege bilar. Ingen av dei yter noko i nærleiken av denne, og alle bråkar og luktar promp. Alle de tre har, så vidt jeg vet, hver sin elbil på tegnebrettet. Dog ingen som er ventet å komme i produksjon snart. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 1000hk med 130kWh? Drar de en "tesla" ? Hvorfor skulle det ikke gå an å trekke 1000 hk av et 130 kWt batteri? . Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Disse bilene er meningsløse og unødvendige. Miljøargumentet holder ikke. Støtter APs begrensninger på beskatning av overmotoriserte elbiler. Hvorfor det? Elbiler bruker ikke mer strøm ved vanlig kjøring bare fordi de kan levere mye effekt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 1000hk med 130kWh? Drar de en "tesla" ? Hvorfor skulle det ikke gå an å trekke 1000 hk av et 130 kWt batteri? . Jeg refererer bare til Tesla saken hvor de ikke fikk dratt ut mer en rundt 450 fra ett 85. Det var vell aller mest som en spøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå