Gå til innhold

Asus nettverkskort

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå til innkjøp av et nettverkskort da ny plassering av router gjør det upraktisk med kabel.

Jeg har sett meg ut denne: Asus PCE-AC68 AC1900 https://www.komplett.no/product/800007/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/asus-pce-ac68-ac1900-traadloes-adapter#

Etter å ha lest litt rundt, ser jeg det er mange som har hatt problemer med driveren til windows 10. Kjører selv på windows 10 og lurer på om jeg også kan få problemer med denne. Noen som har noe erfaring eller kan anbefale et annet tilsvarende nettverkskort?

Routeren jeg har nå er en zyxel-p8702n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ingen problemer med drivere i windows 10 nå.

Det var store problemer, om man hadde i nettverkskortet når man oppgraderte fra windows 8 til windows 10. Jeg prøvde det meste men fikk det ikke til å oppføre seg etter dette.

Kjørte en reset av windowd 10 og siden da har nettverket vært dønn stabilt, og utrolig raskt til å være trådløst.

Løp å kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg vil generelt ikke anbefale PCI nettverkskort, kjøp deg heller et USB nettverkskort som du kan plassere for bedre signal.

Asus har noen gode der også EA-N66 for eksempel.

EA-N66 er gammelt og støtter jo ikke 802.11ac engang og vil derfor være VELDIG mye tregere... Mulig tilsvarende USB løsninger med 802.11ac støtte er bra pga mulighet for å tilpasse plassering.

Ellers kjenner jeg noen som er veldig fornøyd med Asus PCE-AC68 AC1900 og ikke har hatt problemer med Win 10. Kanskje det var noen tidlige driverproblemer som er løst nå?

EDIT: Asus PCE-AC68 AC1900 har også mulighet for å bruke ekstern antenne som kan plasseres optimalt hvis det trengs.

Capture.JPG

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...