Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skjønner ikke noe av ftp, og bittorent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken client bruker du ? Shadow eller torrentstorm ? I så fall kan det lille lyset oppe til høyre i Shadow eller første kolonne i TorrentStormfortelle deg status på tilkobling. Grønt lys betyr f.eks at alt er i orden, Svart betyr at du ikke har kontakt med noen.

 

Har du åpnet for portene bittorrent bruker ? range 6881-6889 tror jeg det var.

 

Kan være flere ting, men du kan begynne med dem. Husk at man bør ha ratio 1:1 eller bedre i bittorrent community. Altså laster du ned 1gb på en fil, så stenger du ikke koblingen/torrenten før du har lastet opp min. 1 gb.

 

gl&hf

Lenke til kommentar
Angående FTP, så trenger du en klient som kan koble seg til den FTP-serveren du vil bruke, det kan du finne her. Klienten heter FlashFXP og er laget med fxp-gruppene i bakhodet (som er fy fy her). Hvordan du kobler deg til en ftp med FlashFXP, er ganske selvforklarende. Om du ikke får det til, se i hjelpefilen.

Det finnes FTP clienter som er bedre tilpasset nybegynnere.

 

CuteFTP er et godt eksempel på dette..

 

Se om du finner det her ..

 

www.tucows.com

 

 

Lykke til !

 

Prøv deg litt frem ,

Lenke til kommentar

BT kan (og er som regel) veldig treigt, som alle andre p2p systemer så avhenger det av hastigheten til de andre ;) jeg har som regel helt elendig speed, snakker om 1-5kb download her... kan være noe gale med meg bare. Men jegg laster vertfall opp nesten 2-3 ganger så mye så jeg downloader :D

Lenke til kommentar
BT kan (og er som regel) veldig treigt, som alle andre p2p systemer så avhenger det av hastigheten til de andre ;) jeg har som regel helt elendig speed, snakker om 1-5kb download her... kan være noe gale med meg bare. Men jegg laster vertfall opp nesten 2-3 ganger så mye så jeg downloader :D

som jeg skrev i en annen post om dette; Det kommer helt an på hva du laster.

Hvis du får en gammel .torrent som er "utgått" så er det sannsynligvis ikke så mange som laster den, og du er jo avhengig av at folk laster den.

Men den første uken vil du sannsynligvis få god speed på ting som er noen lunde attraktivt.

 

 

edit: rettet på feil.. :no:

Endret av Musty
Lenke til kommentar
BT kan (og er som regel) veldig treigt, som alle andre p2p systemer så avhenger det av hastigheten til de andre ;) jeg har som regel helt elendig speed, snakker om 1-5kb download her... kan være noe gale med meg bare. Men jegg laster vertfall opp nesten 2-3 ganger så mye så jeg downloader :D

Med bittorrent laster man ned fra mange personer samtidig. Dvs at det ikke spiller noen rolle dersom en av de du laster ifra har dårlig upload hastighet. Dersom du har lave hastigheter på bittorrent, bruker du enten gamle torrent filer som få/ingen seeder, eller så har du ikke åpnet de riktige portene i routeren din.

Lenke til kommentar
Med bittorrent laster man ned fra mange personer samtidig.  Dvs at det ikke spiller noen rolle dersom en av de du laster ifra har dårlig upload hastighet.

 

jeg er fullt klar over dette og jeg sa viss de andre har dårlig speed .

jeg bruker heller ikke router... og portene er åpne :D

 

Nå får jeg nok ikke nevne hva jeg laster ned :) men det er ganske nytt så det skulle ikke være no problem. btw så er d ca 50 seeders og rundt 1400 leechers på den fila jeg laster ned nå. (for mye leechers kanskje?) folk laster som regel mer ned enn opp så noen går d jo hardt utover...MEG :p laster opp 15kb/s (hele linja mi ut) å gjett hva, HELE 1kB i sek på meg !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...