Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe Volvo v70. Hjelp til valg av årsmodell/motor

Stian0

Anbefalte innlegg

Har en 06 passat som er moden for å bli pensjonert.

Har sett mye på Volvo v70 2014-15 modeller som har gått 20-40k km. Men mange av disse er D2 motoren. Har vel satt et budsjett på ca 300-340k for bilen.

Burde jeg gå ned på årsmodell for å få større motor?

Prøvde å lese meg litt opp på motor/girkasse, og det stod at motorer og girkasser skulle oppgraderes i v70 (artikkel fra 2013?) er det da 14-15 modellene som er pussa litt opp?

Utstyr er viktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 06 passat som er moden for å bli pensjonert.

Har sett mye på Volvo v70 2014-15 modeller som har gått 20-40k km. Men mange av disse er D2 motoren. Har vel satt et budsjett på ca 300-340k for bilen.

Burde jeg gå ned på årsmodell for å få større motor?

Prøvde å lese meg litt opp på motor/girkasse, og det stod at motorer og girkasser skulle oppgraderes i v70 (artikkel fra 2013?) er det da 14-15 modellene som er pussa litt opp?

Utstyr er viktig!

Slik jeg leser det ser det ut som om D2-motoren fikk en oppgradering i 2014, ja. Spec endret seg fra 113 til 115hk og jeg mener PSA-motoren generelt fikk en oppfriskning da. Og mer viktig fikk D2 samtidig en girkasse som passet bedre til motoren såvidt jeg skjønner. Dette var den mest moderne motoren i V70 den gangen og en god motor, men er nok et minimum av hva som trengs for å flytte en tung V70. Vil abefale å prøvekjøre en D2, gjerne med litt last. Noen lever fint med den, andre ergrer seg, det kommer nok helt an på bruksmønsteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...