Smedsrud Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Vi viser hvor grensen for VR-klare grafikkort går.Se om du har kraftig nok grafikk for VR Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med Iris Pro i Kaby Lake? Skal ikke de være kraftige nok? Eller er det ingen Intel on-chip som vil klare å dra VR rundt? Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med Iris Pro i Kaby Lake? Skal ikke de være kraftige nok? Eller er det ingen Intel on-chip som vil klare å dra VR rundt? Er ingen intel on-chip som vil klare det. Intel har vært i prat med AMD om lisensiering av on-chip vga , så regner med at intel har møtt veggen på gpu delen også. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva er on-chip vga Eldrach? Er det et eller annet eksotisk som AMD har patenter på elns.? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med første generasjon Titan? Eller må man teste selv? Gir SLI bedre ytelse her eller ikke? Crossfire? Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 lurer på om EVGA 780 TI Superclocked klarer å krabbe over 5000 i score(?) ? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med første generasjon Titan? Eller må man teste selv? Gir SLI bedre ytelse her eller ikke? Crossfire? Om jeg ikke husker feil så har VR ikke støtte for SLI/Crossfire. 1 Lenke til kommentar
AmunD NoR Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med første generasjon Titan? Eller må man teste selv? Gir SLI bedre ytelse her eller ikke? Crossfire? Om jeg ikke husker feil så har VR ikke støtte for SLI/Crossfire. Joda, noe av greia med VR og nyeste gen. GPU er støtte for Crossfire/SLI med per eye rendering. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Joda, noe av greia med VR og nyeste gen. GPU er støtte for Crossfire/SLI med per eye rendering. Ja et kjapt søk så ser det ut som det er ting på gang ja. http://www.roadtovr.com/nvidia-gameworks-vr-beta-and-new-vr-sli-enabled-drivers-now-available/ Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med første generasjon Titan? Eller må man teste selv? Gir SLI bedre ytelse her eller ikke? Crossfire? Vil nok ende på ca. 5500 poeng. VR støtter ikke SLI/CF foreløpig. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 (endret) Hva med 780 ti? VR funket helt greit med med 780 Ti. Jeg passerte Steam VR testen til Valve akkurat med det kortet. 780 kortet kan vel sammenlignes med 970 kortet som tidligere var minstekravet for VR (er vist lavere nå i følge Oculus). Det funket helt fint i de fleste spill jeg testet det med. Tiltbrush, Altspace, Job simulator, Vivecraft, The Lab. I The Lab merket jeg dog at den nedskalerte grafikken en del i forhold til 980ti kortet som jeg hadde på samme tiden. Men jeg kvittet meg fort med det og oppgraderte til 980 Ti og så 1080. Kan aldri få nok grafikkytelse i VR, spesielt om man vil ha så mye supersampling som mulig. Gleder meg allerede til jeg kan bytte ut 1080 kortet med noe bedre. Endret 15. desember 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva med Iris Pro i Kaby Lake? Skal ikke de være kraftige nok? Eller er det ingen Intel on-chip som vil klare å dra VR rundt? Er ingen intel on-chip som vil klare det. Intel har vært i prat med AMD om lisensiering av on-chip vga , så regner med at intel har møtt veggen på gpu delen også. Intel lisensierer fra Nvidia i dag. Bare snakk om å skifte partner. Nvidia begynner å bli mer konkurrent enn AMD for Intel til HPC. Hva er on-chip vga Eldrach? Er det et eller annet eksotisk som AMD har patenter på elns.? Video Graphics Adapter https://en.wikipedia.org/wiki/Video_card Det er et synonym for GPU Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Tek.no bruker en test som ikke tar hensyn til at VR brillene Oculus og Vive har forskjellig teknologi for å sikre bildeflyten. GTX 960 kjører VR fra Oculus helt greit og er presisert som minimumspec på Oculus sine sider. Oculus Rift slipper unna med GTX 960 pga asynchronous spacewarp som gir stabil bildeflyt i de tilfellene hvor skjermkortet ikke klarer å levere.. VRMark tar ikke ASW med fordi bare en av aktørene har teknologien foreløpig. Derfor er konklusjonen til Tek basert på VRMark misvisende. Har du Vive er GTX 970 minimum. Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hva med 780 ti?VR funket helt greit med med 780 Ti. Jeg passerte Steam VR testen til Valve akkurat med det kortet. 780 kortet kan vel sammenlignes med 970 kortet som tidligere var minstekravet for VR (er vist lavere nå i følge Oculus). Det funket helt fint i de fleste spill jeg testet det med. Tiltbrush, Altspace, Job simulator, Vivecraft, The Lab. I The Lab merket jeg dog at den nedskalerte grafikken en del i forhold til 980ti kortet som jeg hadde på samme tiden. Men jeg kvittet meg fort med det og oppgraderte til 980 Ti og så 1080. Kan aldri få nok grafikkytelse i VR, spesielt om man vil ha så mye supersampling som mulig. Gleder meg allerede til jeg kan bytte ut 1080 kortet med noe bedre. Ja bare å kjøpe TitanX det vel? Lenke til kommentar
Olestorkås Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Wait what!? Jeg fikk 7777P med GTX1070 i sli.. kan det være cpuen? 2600K @4,5GHz ? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Wait what!? Jeg fikk 7777P med GTX1070 i sli.. kan det være cpuen? 2600K @4,5GHz ? Eller manglende SLI støtte? Lenke til kommentar
Olestorkås Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Den hadde med 2 gpuer i sammenhengen etterpå, er jo også 2K mindre enn andre får med singel 1070, skal forsøke med kun ett kort senere idag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå