Max123 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hei! Har tatt opp fag dette semesteret for å få nok konkurransepoeng til å komme inn på det studiet jeg aller mest ønsker til høsten. Jeg skal fortsatt ta opp fag til våren og, men ser på mulighetene for å ta et halvtårsstudie i tillegg for å få ekstra poeng. Lurte på om noen har erfaring med dette. Eventuelt hvilke? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvis du skal ta fag for å få tilleggspoeng ville jeg bare tatt enkeltemner som totalt tilsvarer 30 stp. Og da ville jeg valgt (basert på hva du ønsker) 1. lette fag for minst mulig arbeid 2. Noe som interesserer deg eller 3. Noe som kan være relevant i forhold til det du skal studere senere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Kanskje en idé å ta exphil og exfac, de fagene kommer du stort sett ikke unna på universitetet ihvertfall. Det skal gå an å søke opptak til enkeltemner ved UiB. Det kan være at fristen for å søke på det er gått ut...Andre alternativer du har er NLA og Høgskolen i Bergen. NLA har halvårskurs (30 poeng), men de koster gjerne litt ekstra. Om du får plass på enkeltemner ved UiB, vil ikke det koste mer enn ca 550 kroner i semesteravgift!Hvis det er så at du vil ta høgskole- eller universitetsemner bare for poengenes del, vil jeg anbefale deg å velge emner som har hjemmeeksamen. Eksamen av denne typen er gjerne på en ukes tid, og en får bruke alt en vil av pensum og relevant støttelitteratur. Det er fullt mulig å bestå hjemmeeksamener i emner hvor en drar på de fleste forelesninger, og skumleser litt pensum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå