StefanFosse Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Hei, jeg har en diskusjon med en kompis om hvor stor legende Steven Gerrard har vært i engelsk fotball. Jeg lurer på hva du tenker, legg også til favorittklubb, og begrunnelse av meningen din! Min kompis mener Gerrard bare er en Liverpool legende, og ikke en engelsk legende. Jeg mener han er en legende i engelsk fotball på sin egen måte. HVA MENER DU? Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 114 landskamper for England. Over 500 kamper for Liverpool. FWA Footballer of the Year: 2009 PFA Player of the Year: 2006 PFA Young Player of the Year: 2001 PFA Fans' Player of the Year: 2001, 2009 PFA Team of the Year: 2001, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 Premier League Player of the Month Award: Mars 2001, Mars 2003, Desember 2004, April 2006, Mars 2009 Standard Chartered Player of the Month Award: Mars 2012 Toppskårer Liverpool: 2004–05, 2005–06, 2008–09 Ballon d'Or Bronze Award (1): 2005 UEFA Club Footballer of the Year: 2005 UEFA Champions League Final Man of the Match: 2005 UEFA Euro Team of the Tournament: 2012 UEFA Team of the Year: 2005, 2006, 2007 FIFA/FIFPro World XI: 2007, 2008, 2009 FA Cup Final Man of the Match: 2006 Goal of the Season: 2006 England Player of the Year: 2007 Member of the Order of the British Empire: 2007 Bedøm selv. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Over 500 kamper for Liverpool. Tenker vi sier over 700 jeg (504 ligakamper) Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Definitivt en legende både for Liverpool og for engelsk fotball. Ikke en legende i fotball-sammenheng (spillet som helhet), men en av de største engelske spillerne gjennom tidene. Uten tvil. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Den største i Liverpools historie og en av de største engelske spillerne gjennom tidene. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Var en av verdens beste fotballspillere en kort periode, og en av ligaens beste fotballspillere en lang periode. Han er vel en slags legende i engelsk fotballhistorie også, men jeg synes mange går foran han i køen der fordi han aldri vant ligaen. Spilte også stort sett på et lag med middels spillere rundt seg, spesielt på slutten av karrieren. Synes ikke han er blant de største, men han er svært nære. 1 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 På slutten av karrieren spilte han da med Coutinho, Sturridge og Suarez. Ikke det jeg ville kalt middels akkurat men... Gerrard er i min bok uten tvil en legende i engelsk fotball, i likhet med Lampard og Giggs. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Vi skal ikke veldig langt fra slutten av karrieren hans hvor det ikke var like gode spillere i klubben og resultatene også elendige. Vil egentlig frem til at Gerrard var god nok til å vinne ligaen med Liverpool, men hadde aldri et godt nok lag rundt seg på slutten bortsett fra siste sesongen hans. Men da fucka han opp selv. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Da får vi være enige om å være uenige når det kommer til hvilke type spillere han hadde rundt seg på slutten av karrieren hans Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hadde da definitivt et godt nok lag rundt seg i 08/09. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 En stor spiller, men ikke på nivå med Terry, Giggs, Scholes og Lampard IMO. Kun av den grunn at han ikke vant ligaen noen gang. På en annen side så vil han nok bli husket på som en av de mest trofaste spillerne i verden. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Hadde da definitivt et godt nok lag rundt seg i 08/09. Absolutt, kun fire poeng bak United som tok gull den sesongen. Etter det ble det imidlertid langt mer ræva. Sjuendeplass, sjetteplass, åttendeplass og sjuendeplass igjen i årene som fulgte. Så ble det andreplass og nesten gull, men sjetteplass siste sesongen igjen. Så helt fra 08/09 hadde ikke Liverpool et godt nok lag, med unntak av én sesong. Gerrard var selv muligens fortsatt god nok til å styre et lag til gull disse årene, men resten av laget og manager var ikke det. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Hadde da definitivt et godt nok lag rundt seg i 08/09. Absolutt, kun fire poeng bak United som tok gull den sesongen. Etter det ble det imidlertid langt mer ræva. Sjuendeplass, sjetteplass, åttendeplass og sjuendeplass igjen i årene som fulgte. Så ble det andreplass og nesten gull, men sjetteplass siste sesongen igjen. Så helt fra 08/09 hadde ikke Liverpool et godt nok lag, med unntak av én sesong. Gerrard var selv muligens fortsatt god nok til å styre et lag til gull disse årene, men resten av laget og manager var ikke det. Manager hadde nok mer å si da spillerne rundt han var gode nok til å vinne PL. Bare å se på Chelsea det. Ræv i fjor, vinner i år. En stor spiller, men ikke på nivå med Terry, Giggs, Scholes og Lampard IMO. Kun av den grunn at han ikke vant ligaen noen gang. På en annen side så vil han nok bli husket på som en av de mest trofaste spillerne i verden. Sure, og Jamie Vardy er en større spiller enn Gerrard. Cmon, sånne argumenter blir bare for dumme. Har vunnet CL, FA Cup, Ligacup, Europacup etc etc og vært avgjørende i mange finaler. Ikke at jeg blir overrasket akkurat over at en Unitedsupporter ikke regner han som en legende i engelsk fotball, men det blir veldig smålig. Endret 16. desember 2016 av KANE2009 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 En stor spiller, men ikke på nivå med Terry, Giggs, Scholes og Lampard IMO. Kun av den grunn at han ikke vant ligaen noen gang. På en annen side så vil han nok bli husket på som en av de mest trofaste spillerne i verden. Sure, og Jamie Vardy er en større spiller enn Gerrard. Cmon, sånne argumenter blir bare for dumme. Har vunnet CL, FA Cup, Ligacup, Europacup etc etc og vært avgjørende i mange finaler. Ikke at jeg blir overrasket akkurat over at en Unitedsupporter ikke regner han som en legende i engelsk fotball, men det blir veldig smålig. Jeg har ikke nevnt at Jamie Vardy er større. Spillerne jeg nevnt over, muligens også inkludert Shearer er i en egen kategori. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Nei, men du nevnte at de er på et eget nivå som Gerrard ikke er på fordi han ikke har vunnet PL. Så nevner du nå Shearer. Han er uten tvil en legende i engelsk fotball, men har ikke vunnet CL eller Europa League. Eneste han har vunnet er vel faktisk Premier League. Da synes jeg det blir litt rart å ikke inkludere Gerrard i samme kategori som tross alt har vunnet mye mer, bare fordi han ikke har vunnet PL. Endret 16. desember 2016 av KANE2009 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Chelsea vant jo tross alt ligaen med samme mannskapet de var ræv med i fjor, og omtrent det samme mannskapet leder ligaen nå. Liverpool-laget som noen sesonger havnet langt bak på tabellen med Dalglish og Rodgers var ikke godt nok til å vinne Premier League. Det var noen få gode enkeltspillere, og Gerrard var blant dem, men kollektivet hang ikke sammen fordi spillertypene ikke passet. Ingen tvil om at Gerrard er en legende i engelsk fotball, men han var aldri den aller beste i sin tid. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Ja, men du referer til et par sesonger. Gerrard spilte en god del mer enn et par sesonger og hadde blant annet 2 sesonger hvor Liverpool havnet på 2 plass. I de to sesongene (og et par andre hvor vi havnet på 4) mener jeg han hadde gode nok spillere rundt seg til å vinne PL. Det er vel ingen som har pratet om at han var den aller beste i sin tid men om han var en legende i engelsk fotball eller ikke. Er vel ingen av de spillerne du har nevnt som har vunnet gullballen for eksempel så da var vel ikke noen av de spillerne de aller beste i sin tid heller. Det betyr ikke de er noen mindre legende i engelsk fotball av den grunn. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Nei, jeg referer til slutten av Gerrard sin karriere i Liverpool hvor jeg mener laget, manageren og spillerne var for dårlige til å vinne ligaen og det har vært mer enn bare et par sesonger etter 08/09. Unntaket, som sagt, var 13/14 da Liverpool egentlig burde tatt gullet. Fire sesonger med 6-8 plasser, en god sesong på andreplass og så 6. plass igjen altså. Hvis laget var godt nok burde de jaggu havnet høyere på tabellen. Tror du må blande meg med en annen bruker, for jeg har ikke nevnt noen andre spillere, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med det. Og, som skrevet flere ganger allerede så mener jeg at Gerrard er en legende i engelsk fotball. Poenget i det første innlegget mitt er at han nok ville blitt sett på som en større legende av flere hvis resten av Liverpool hadde prestert bedre med han på laget. Endret 16. desember 2016 av Snikpellik Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Blandet deg litt med Muffinss her, beklager det. Er vel forsåvidt enig i den siste paragrafen din. Who would have thought! En Unitedsupporter og en Liverpoolsupporter som er enig. Ender verden i morgen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Hvor stor spiller er Steven Gerrard? Svar: 184 cm. Endret 17. desember 2016 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå