Gå til innhold

Logitech mx500 vs intellimouse 4.0/3.0

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg litt hjelp her.

Jeg skal ha en ny mus, men vet ikke om jeg skal ha:

logitech mx500 eller intellimouse 4.0/3.0

Jeg har prøvd mx500 og tror den er litt for stor for hånden min. Det vil si at når håndleddet mitt hviler på bordflaten rekker bare tommelfinger neglen frem til slutten av den nærmeste hurtig-knappen. Derfor lurer jeg på om størrelsen på intellimouse er mindre?

Videre har jeg lest mye bra om intellimouse 3.0, den er blandt annet anbefalt til spilleoppsettet på hw.no. 4.0 er en ny mus, og er ikke testet av hw.no enda(?), er denne bedre enn forgjengeren? Hvordan er det med ergonomien, kan den sammenlignes med mx500.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

intellimouse explorer har jo alltid vært kjent for å være en svær mus. Min erfaring med logitech MX 500/700 er at den er for liten for min hånd, og jeg har hatt IntelliMouse Explorer (den første) veldig lenge.

Hvis ikke jeg tar helt feil er ikke 3.0/4.0 noe særlig mindre, bare formet litt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har både MX500 og intellimouse 4.0. Det blir vanskelig å si hvem som er best av de to, for de er, som jeg har nevnt i andre tråder, gode på hver sin måte. Forøvrig bruker jeg 4.0 nå, den er den nyeste musa, og den er nærmest "perfekt".

4.0 er mer ergonomisk, og mye lettere enn MX500. Den egner seg kanskje best i kjappe spill som f.eks Q3 og UT. Samtidig har den jo trinnløst scrollhjul og vertikal scroll som er ganske praktisk til surfing. Og det faktum at den har 1200 dpi er vel ingen ulempe :D

MX500 er mer stilren, og ikke så "klumpete" som intelli 4.0. Den ligger svært godt i hånden, og er tung og stabil. Førsteintrykket av MX500 er kvalitet og god funksjonalitet. Den er heller ikke så "plastikk" aktig som intellimouse 4.0.

MX500 er svært god til spilling og andre ting, merker egentlig ikke forskjellen mellom MX500 sine 800dpi, og 4.0 sine 1200dpi.

MEN hvis du har liten hånd bør du kanskje vurdere noe annet, som de andre sier, en MX310. Jeg foreslår at du tar deg en tur til butikken og prøver å holde på den musa du føler blir aktuell, bare for å se om den passer deg.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...