Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang - Framtidlig prisbombe?


Barkley

Anbefalte innlegg

Som de fleste har fått med seg kom Ford med 6. generasjon Mustang i 2015

 

Ikke så stor fan av Amerikanske biler, men muskelbiler og sportsbiler får de til.

Jeg kunne nok skrevet i overkant av tusen ord på hvorfor den nye Ford Mustang er mye bedre enn den forrige. 

 

Med det Norske avgiftssystemet blir ikke dette noe storselger her til lands.
11960248_1500814170217289_17650921612394
 

Hvor mye tror du Ford Mustang 2015 blir å koste i f.eks 2020?
Når 75% av bilen er avgifter vil man jo tro at den blir å koste ihvertfall halvparten på 5 år?

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil heller tro det kommer til å være en bil som faller i pris, men allikevel holder seg noe stabilt. For 1,2 millioner i Norge kan du få biler som er mye mer eksklusive en dette.

Typisk for litt sjeldnere biler i Norge er jo at eiere tror de kan kreve nesten hva de vil. 

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Nå kan man jo kjøpe EcoBoost-modellen i stedet, og spare seg selv for nesten en halv mill, da. Den koster i overkant av 700 000 kr.

Stort sett akkurat samme bil, bare annen motor. Kjørte EcoBoost en periode selv, og kan melde at den sparker godt fra seg (veldig responsiv, og synes den akselererer godt også i de lavere hastighetene). Gromlyden fra en V8 mangler selvfølgelig, men alt i alt var det en over forventning positiv opplevelse! Gidder ikke betale 400 000 kr mer for lyd.

Endret av duckArmy
Lenke til kommentar

Som vanlig bare propaganda, den prisen tilsvarer en GT premium fastback. Med avgifter lander den rett over 800 000, altså 400 000 fra estimatet. 

 

Tror den raser i pris, det er lite folk i Norden som er gira på å bruke så mye drivstoff. 

 

 

Avgift

531 279,34 +
Innkjøpspris302 000,00 =
Sum833 279,34 kroner
Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

Som vanlig bare propaganda, den prisen tilsvarer en GT premium fastback. Med avgifter lander den rett over 800 000, altså 400 000 fra estimatet. 

 

Tror den raser i pris, det er lite folk i Norden som er gira på å bruke så mye drivstoff. 

 

 

Avgift

531 279,34 +
Innkjøpspris302 000,00 =
Sum833 279,34 kroner

 

 

Bilen ligger jo ute til 1.1-1.2 millioner på finn..

 

Uannsett er det er ihvertfall vel langt ifra "propaganda" at bilprisene i Norge er hinsides latterlige.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

 

 

 

Bilen ligger jo ute til 1.1-1.2 millioner på finn..

 

Uannsett er det er ihvertfall vel langt ifra "propaganda" at bilprisene i Norge er hinsides latterlige.

 

 

slike skilt er rett og slett propaganda jo, kommer vell fra libertinus eller noe slik. De er jo drevne på det der. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nå kan man jo kjøpe EcoBoost-modellen i stedet, og spare seg selv for nesten en halv mill, da. Den koster i overkant av 700 000 kr.

Stort sett akkurat samme bil, bare annen motor. Kjørte EcoBoost en periode selv, og kan melde at den sparker godt fra seg (veldig responsiv, og synes den akselererer godt også i de lavere hastighetene). Gromlyden fra en V8 mangler selvfølgelig, men alt i alt var det en over forventning positiv opplevelse! Gidder ikke betale 400 000 kr mer for lyd.

Uansett hvor bra EcoBoost-motoren er, så synes jeg en Mustang fortjener en V8-er. Blir som å kjøpe en Rolex med et quartzurverk. Ja, det er mer presist og langt billigere, men det blir ikke det samme. 

Dette er selvfølgelig bare min barnslige mening :p 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

 

Uansett hvor bra EcoBoost-motoren er, så synes jeg en Mustang fortjener en V8-er. Blir som å kjøpe en Rolex med et quartzurverk. Ja, det er mer presist og langt billigere, men det blir ikke det samme. 

Dette er selvfølgelig bare min barnslige mening :p

 

 

Rolex er faktisk en av de klokkene jeg kunne kjøpt med quartz. Oysterquartz er jo råkul! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hahaha, der må jeg nesten si meg uenig :p Godt folk har forskjellig smak, gjelder forsåvidt klokker og bil.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...