SkyFish Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 [root@dhcppc1 root]# uname -r 2.4.20-8 [root@dhcppc1 root]# rpm -ivh kernel-source-2.4.20-8.i386.rpm der låser det seg nesten. den står bare og blinker... Terminalvinduet er der enda og jeg kan bruke red hat som jeg vil, men om jeg skriver noe på terminalen så kommer det som "echo" og ikke som kommando. Det samme kommer når jeg prøver å oppgradere til nyere kernel. Jeg er nettopp begynt med red hat og har ikke noe serlig peilin utover det jeg har lest om på google de siste 2 dagene, men ingenting jeg finner der ser ut til å få meg noen vei... I bunn og grunn er det mounting av ntfs diskene mine jeg skal gjøre (Read only) men det har jeg tutorial på så om jeg bare får oppdatert kernelen og lagt til ntfs støtte i den så klarer jeg sikkert resten. det jeg lurer på er hvorfor terminalen stopper opp når jeg prøver å oppgradere? PS.. har også prøvd å bare kjøre rpm filene som om de var exe filer i win.. men da kommer det ikke noe annet enn at den pakker ut fila så forsvinner vinduet (virker som alt fungerer liksom) men når jeg tar uname -r kommer det fortsatt den gamle (2.4.20-8) kernelen... Trenger virkelig hjelp.. Takker på forhånd.. Kenneth Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 http://linux-ntfs.sourceforge.net/info/redhat.html Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Samme problemet med den.... kommer Failed på slutten når jeg kjører modprobe ntfs... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Etter at du har lagt inn den relevante modul-rpmen? Er jo ikke vits å stresse med å lage en ny kernel bare for å få fatt i den modulen. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Nå er jeg ikke helt med her, har som sagt ikke brukt linux mye hehe. Men eneste jeg trenger er å mounte ntfs diskene mine for å få tak i tinga mine der, men har fulgt utallige sider og søkt på feilmldene mine men kommer ingen vei... kan du forklare hva du mente? Som sagt om jeg ikke trenger oppgradere noe så vil jeg ikke det heller Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Forresten det er i386 jeg skal ha sant? Ingen av de andre? Husker det var i386 install cdene mine var... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/inst...ions.html#which Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Hvordan kjører jeg et script i linux? det ligger i ei txt fil som jeg lastet ned. Det sto jeg skulle laste ned Scriptet og kjøre det..... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 'sh filnavn.sh' Eller 'chmod +x filnavn.sh' og så './filnavn.sh'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå