AfterGlow Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Ekstra utspekulert «ransomware»-program på ferde.Nytt løsepengevirus fjerner seg hvis du infiserer vennene dine først Lenke til kommentar
Torgeiriz Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Cryptolocker? 256-bit kryptering? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Fantastisk system.. Lenke til kommentar
Irathi Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 et nytt pyramidespill er skapt! 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg var på polet i Strømstad i dag og det var to stykker som snakket om at hun ene hadde fått ransomware på PC'en. Veldig artig å høre to personer som har null peil snakke om det. Bra tiltak av ransomwarefolka forresten. 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Ahaha. Dette tar VM-gull i trolling. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg er så glad jeg til enhver tid aldri har noe på PC'en som jeg er redd for å miste. Nå har jeg aldri fått noe slikt svineri, men om jeg skulle få det så gjør jeg bare så enkelt som å formatere. Synd folk betaler disse rottene penger. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Men er det reelt at filene blir borte om du venter til tiden har tikket ned?Noen som har prøvd? Og hva må man gjøre for å få noe sånt inn på maskina? Endret 14. desember 2016 av meg0709 Lenke til kommentar
Huseby Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Med andre ord, infiser 2 virtuelle maskiner og så er du fri? høres ut som en grei deal for meg. 5 Lenke til kommentar
Varizio. Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Med andre ord, infiser 2 virtuelle maskiner og så er du fri? høres ut som en grei deal for meg. Står at de to må betale 5 Lenke til kommentar
Omland07 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Med andre ord, infiser 2 virtuelle maskiner og så er du fri? høres ut som en grei deal for meg. Står at de to må betale Men hvis disse 2 virtuelle maskinene sender det videre til 2x2 maskiner til.. så burde jo du slippe unna.... eller??? Hvor mange må sendes videre til før maskinen låses opp.. hvis alle bare sender videre og ingen betaler..? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg er så glad jeg til enhver tid aldri har noe på PC'en som jeg er redd for å miste. E ting jeg mener å ha lagt merke til er at ca'ish alt folk er redd for å miste er bilder. Jeg mener at ting man har glede av å huske husker man uten bilder Lenke til kommentar
cc Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Men er det reelt at filene blir borte om du venter til tiden har tikket ned? Noen som har prøvd? Og hva må man gjøre for å få noe sånt inn på maskina? Har hjulpet andre med tidligere versjoner av cryptolocker, zepto m.m de siste månedene (kommer en del nye varianter daglig, dette er god butikk), så for de variantene jeg har vært borti: 1. Som regel har bare prisen økt når tiden går ut. Filene forblir på maskinen, men de er jo kryptert. Så er det opptil angreperne om de gidder vedlikeholde din personlige link for dekrypteringsscriptet. Du kan jo ev. håpe på at noen med tiden slipper en egen dekryptor, f.eks hos https://www.nomoreransom.org 2. Typisk dobbel- eller trippelfaile som bruker. Først laste ned .pdf eller .doc, så godkjenne å kjøre makroer i dokumentet ved åpning. Disse kommer gjerne (som .zip) i epost forkledd som hentemelding fra Posten eller kvittering for ditt kjøp hos ____. .. sååeh.. kildekritikk forblir meget aktuelt etter endt skolegang Endret 14. desember 2016 av cc 2 Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Med andre ord, infiser 2 virtuelle maskiner og så er du fri? høres ut som en grei deal for meg. Står at de to må betale Vervepremie, m.a.o. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Skaff ordentlig backup-system så er problemet nærmest ikke eksisterende. Feks JottaCloud. Evt skaff litt nettvett, så kommer du langt. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Hva er det som hindrer meg å spre linken til to andre (egne maskiner) som jeg har fjernet alt viktig stoff fra? Sjekker de via ip-adresse eller maskinens egen adresse? Fungerer det virkelig å spre viruset videre? Isåfall virker det rimelig lett å låse opp egen pc med bruk av et par gamle laptopper. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Alle bilder og dokumenter har jeg backup av på Blu-ray (i tillegg til ekstern HD). Går ikke an å skrive mer enn en gang på de, så her er alt trygt Endret 15. desember 2016 av LoveAmiga 1 Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 E ting jeg mener å ha lagt merke til er at ca'ish alt folk er redd for å miste er bilder. Jeg mener at ting man har glede av å huske husker man uten bilder Har du ikke sett Ghost in the Shell (Den originale) og spilt Deus Ex? Er ikke lenge før de hacker hjernen din via implantatene alle etterhvert må ha for å henge med. Plutselig husker du ingenting av bardommen din og må betale noen skurker for å låse opp alt sammen. Lenke til kommentar
_Chris Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Får vel bare finne noen gamle maskiner som ligger å slenger å infisere disse da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå