Gå til innhold

Nå lanserer Amazon sin videotjeneste i Norge

Anbefalte innlegg

Det er bare på noen utvalgte Samsung og LG-tver app er tilgjengelig og det som skal være 4K. 

Hvilken er litt mer ukjent, Amazon har definert dette som "popular Samsung and LG Smart TV". 

Lanseringen nå var primært for å få ut The Grand Tour til 200 land. Øvrig innhold vil de jobbe mer med de kommende månedene. 

Det står klart å tydelig på nettsiden deres:

"Which devices currently support streaming HDR content through the Amazon Video app?

Amazon Video has three certified devices through which HDR can be streamed: LG, Samsung and Sony. Specific model information is below:

LG:

HDR10 models: EF9500, EG9500, EG9600

HDR10 and Dolby Vision models: UH9500, UH8500, UH7700, UH7500, OLEDG6P, OLEDE6P

Samsung:

HDR10 models: JS8500, JS9000, JS9100, JS9500, KS9800, KS9500, KS9000, KS8500, KS8000, KS7500, KS7000

Sony:

HDR10 models: x850c, x900c, x910c, x930c, x940c, x800d, x850d, x930d, x940d"

Jeg har "OLEDE6V" som er den europeiske modellen av "OLEDE6P" og jeg får ikke 4K og HDR. Ser ikke ut til at de støtter noen EU modeller for øyeblikket..

Noen som vet noe mer ang dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har abonnert på Amazon Prime siden uka før første episode av The Grand Tour, og det har fungert utmerket, uten VPN, overraskende nok. Jeg tror det er fordi jeg har handlet med adresse i USA fra Amazon tidligere (via Magnum.no som gir deg en postboks i New Jersey). Siden Amazon skal pushe sine egne sticks og TV-bokser så støtter de dessverre ikke Chromecast, som først var et skikkelig skudd for baugen. Men siden The Grand Tour er det beste som finnes på TV for tiden så brukte jeg 800,- på en Amazon Fire TV 4K-boks. Den gjør streaming med imponerende kvalitet (og innhold i 4k er merket med "UltraHD" når man browser rundt). Samtidig kjører den mediasenteret Kodi uten problemer, så da kan jeg pensjonere den aldrende HTPCen også. De 800,- ble plutselig et røverkjøp! Har ikke testet så mye annet innhold enn The Grand Tour så langt, men godt at de endelig har fått gutta til hele verden. At de ikke gjorde det fra dag 1, men åpnet for utstrakt piratvirksomhet var nok en stor tabbe.

Lenke til kommentar

Fungerer godt på Lg G6 Oled bilde kvalitet på Grand tour ser bra ut ( ja HBO nordic se å lær)

HDR 4K fungerer godt så langt fra prime.

Fikk ikke noe hdr eller 4k på de seriene jeg testet tidligere i dag. Hvilke serier er det tilgjengelig på?

Egen 4K meny på prime appen på Lg tvn.

Lenke til kommentar

Har oledb6v. Dårlige greier at det ikke er hdr og 4k på denne.

Var en app oppdatering i dag på prime hvert at norske E6 Oled tvr virker med 4K HDR fra prime i dag var problemer i går med en kjenning sin. Muligens B6 har fått den prime updaten i dag oxo.

Lenke til kommentar

Det er bare på noen utvalgte Samsung og LG-tver app er tilgjengelig og det som skal være 4K.

Hvilken er litt mer ukjent, Amazon har definert dette som "popular Samsung and LG Smart TV".

Lanseringen nå var primært for å få ut The Grand Tour til 200 land. Øvrig innhold vil de jobbe mer med de kommende månedene.

"Which devices currently support streaming HDR content through the Amazon Video app?

Amazon Video has three certified devices through which HDR can be streamed: LG, Samsung and Sony. Specific model information is below:

LG:

Samsung:

HDR10 models: JS8500, JS9000, JS9100, JS9500, KS9800, KS9500, KS9000, KS8500, KS8000, KS7500, KS7000

Sony:

Jeg har "OLEDE6V" som er den europeiske modellen av "OLEDE6P" og jeg får ikke 4K og HDR. Ser ikke ut til at de støtter noen EU modeller for øyeblikket..

Ja funka ikke på E6 i går i Norge men i dag morres kom en prime app update så din skal virke med 4K og HDR fra appen i dag.

Har du HDR på you tube ? G6 fikk det 2/3 uker siden fungerer overaskende bra.

4K HDR channel har mye bra.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Fungerer godt på Lg G6 Oled bilde kvalitet på Grand tour ser bra ut ( ja HBO nordic se å lær)

HDR 4K fungerer godt så langt fra prime.

Fikk ikke noe hdr eller 4k på de seriene jeg testet tidligere i dag. Hvilke serier er det tilgjengelig på?
Husker ikke alle .. Grand tour . Man in high castle. En fotball serie med noen jenter og en serie til med en dommer.

Resten er region sperret for oss nordmenn .....

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tegnet meg opp selv, men så lenge det ikke er Apple TV-app kommer jeg ikke til å fortsette. Alt annet er for tungvint

billig å kjøpe seg en chromecast, hvis den har støtte(?)

Hadde en Chromecast en gang. Det var så dårlige greier at jeg ga det bort.

Bruker ikke chromecast selv lenger som en "enhet", men jeg har Android 4K UHD Tv som støtter chromecast bygd inn (og android apper). Bruker castefunksjonen fra mobiler/pc osv., men som regel bruker jeg appen direkte fra TVen. Nå fins det jo UHD chromecast med 4K også, men de funksjonene er jo bygd inn i tvens apper også :-)

Skal sies at hvis jeg caster mot android tven, så åpner den jo uansett netflix, youtube eller hva enn jeg caster fra på mobilen..  Så i praksis brukes jo egentlig smarttvfunksjonene med androidapper native i tven.

Lenke til kommentar

LG:

Samsung:

Sony:

Jepp, funker bare på 2015 modeller og opp  :hrm:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...