Koven Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Intel har aldri vært en konkurrent til ARM! Det er ikke bare ytelse intel må tenke på om dem skal matche ARM! Men i dag så må intel tenke mer på AMD om dem skal beholde sine markedsandeler! Jeg tror selv du vet at det ikke stemmer Jeg tror at ARM er en konkurrent til intel, men at intel ikke er en konkurrent til ARM i dag. jeg støtter min påstand til antall solgte enheter til mobil og nettbrett, og vi ser at ARM begynne å få et fotfeste i servermarkedet! Ryzen tror jeg også vil ryste intel litt de neste årene! Endret 20. desember 2016 av Koven Lenke til kommentar
Karl Gunnar Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Er det ikke i grafikk kortene flaskehalsen som regel sitter i dag da, og ikke i CPU'en? Kommer litt an på. typiske "open world" spill store kart og mye bevegelige elementer som f. eks GTA er ganske tung for CPU siden det er den som tar seg av hvor alt er plassert, hvem som skyter, hvem blir skutt, fysikkberegninger o.l. Det kan skille en del fps på en god og dårlig CPU der. Mere lineære spill er lettere for CPU og den har mindre betydning der Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Flere Ryzen benchmarks ute her. Edit : Disse skal visst være fake. Endret 21. desember 2016 av Betroz Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Ok, så den går bra opp i mot Intels 4c/8t-prosessorer, men klarer seg ikke så bra mot high-end entusiast-modellene. Får håpe prisingen blir deretter. Skulle gjerne sett noen enkelttråd-benchmarks. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Ok, så den går bra opp i mot Intels 4c/8t-prosessorer, men klarer seg ikke så bra mot high-end entusiast-modellene. Får håpe prisingen blir deretter. Skulle gjerne sett noen enkelttråd-benchmarks. Jeg burde redigert posten min. Det har vist seg at den Ryzen benchmarksa er fake... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) Uffda. Regna ikke med at Tweaktown var såpass kildeukritiske. Jaja, får vente til mars og den faktiske utgivelsen av CPUene. Endret 21. desember 2016 av Smirnoff Lenke til kommentar
FB.093090871808135 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Intel har holdt tilbake ytelsesforbedring i de siste 4årene. de har lansert prosessorer med stabilt 13-15% ytelsesforbedring for hver lansering. Dette har gjort at dem har bygget seg opp en stor buffer på ytelse og kommer til å bruke dette for å kvele AMD nok en gang. Håper ikke det skjer men er redd for det.... Hvilke fakta baserer du dette utsagnet på om at Intel har holdt tilbake ytelseforbedringer? 13-15% ytelseforbedring er ganske bra vil jeg si. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Jevnt over er jo ikke ytelsesøkningen så stor en gang. Forskjellen fra Skylake til Kaby Lake, om man ser bare på prosessorkraften (ikke GPU-ytelsen), så er den kanskje 7-8% om man skal være generøs. Og da må man jo ta med i beregningen at baseklokkefrekvensen er økt 200 MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå