Varog Kervarec Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Brekke og Wærsted blir sittende Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Kjønskvotering i næringslivet er som regel kilde til konflikt. Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Sånn går det når det viktigste med ett styre er å vise kjønnspolitikk og ikke faktisk gjøre styrejobben. Miks inn en uheldig blanding av roller med politikere(staten eier 54%) og det er mange tråder og ting som skal tas hensyn til her i ett styre. 1 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Kjønskvotering i næringslivet er som regel kilde til konflikt. Skal ikke si meg uenig i dette, men Gunn Wærsted har nok ikke behov for kvotering for å få en styreplass. Hun har en solid CV, og har ikke behov for å være "upresis" i CV'en for å få jobb. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Kjønskvotering i næringslivet er som regel kilde til konflikt. Skal ikke si meg uenig i dette, men Gunn Wærsted har nok ikke behov for kvotering for å få en styreplass. Hun har en solid CV, og har ikke behov for å være "upresis" i CV'en for å få jobb.Det er ikkje hennar feil, men utgangspunktet var dårleg. Av ein eller annan grunn vart det altså bråk då Telenor sin nye konsernsjef ikkje vart ei kvinne. Ikkje fordi Sigve Brekke var så ille, men berre fordi det ikkje vart ei kvinne. Då Telenor skulle ha ny styreleiar fekk dei (valkomiteen i Telenor, kor eg kjenner ein av dei involverte) i oppdrag å finna ei kvinne til jobben. Utad sa dei ikkje det, men slik var det. Ingen menn vart vurdert. Utgangspunktet for samarbeid mellom den nye konsernsjefen og den nye styreleiaren var elendig, då begge utnevningane bar preg av krangel omkring kvinnekvotering. At det no er full bråk er ikkje nokon bombe. Endret 14. desember 2016 av Knut Lavngard 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå