oi oi Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Etter at jeg innstallerte Linux Mandrake 9.1 har jeg ikke klart å komme inn på Windows. Det ser likevel ut som om Windows er innstallert, for når jeg starter opp får jeg opp XPpro-logoen, men så starter den bare på nytt. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Kan du poste innholdet i /etc/lilo.conf? Lenke til kommentar
oi oi Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Versågod: boot=/dev/hde map=/boot/map default="linux" keytable=/boot/no-latin1.klt prompt nowarn timeout=100 message=/boot/message menu-scheme=wb:bw:wb:bw disk=/dev/hde bios=0x80 image=/boot/vmlinuz label="linux" root=/dev/hde5 initrd=/boot/initrd.img append="devfs=mount hda=ide-scsi acpi=off quiet" vga=788 read-only image=/boot/vmlinuz label="linux-nonfb" root=/dev/hde5 initrd=/boot/initrd.img append="devfs=mount hda=ide-scsi acpi=off" read-only image=/boot/vmlinuz label="failsafe" root=/dev/hde5 initrd=/boot/initrd.img append="devfs=nomount hda=ide-scsi acpi=off failsafe" read-only other=/dev/hde1 label="windows" table=/dev/hde other=/dev/fd0 label="floppy" unsafe Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 du får opp XP pro logoen? hmm... Høres ut som windows er seriøst ødelagt. Windows har dessuten den vanen å ikke fortelle noe om hva den gjør når den booter opp, så sansyneligheten for å finne feilen er ca lik 0. Brukte du MDK sin NTFS resizer? Lenke til kommentar
power Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Så lenge boot loaderen booter Windows, så virker dette som en feilpost.. Dette hører til på Windows forumet Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det høres ut som Windows er knukket ja, og at det ikke har noe med Linux-installasjonen å gjøre. Jeg anbefaler deg å boote Linux, mounte Windows-partisjonen, ta backup, slette Windows-partisjonen, gi plassen til Linux, og bli en fulltids Linux-bruker Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Sier det samme. Jeg la inn Lilo istedenfor Grub fordi Grub ikke ville boote WIndows (den der chainloader-saken gikk ikke videre :S), men Windows ble nesten ikke startet før det var borte vekk Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 *sparker vekk windows* *setter Gentoo på plass* Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Typisk Gentoo-zealot å nevne Gentoo i hytt og pine. Endret 1. desember 2003 av slime mold Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Typisk Gentoo-zealot å nevne Gentoo i hytt å pine. Poenget var ikke gentoo. Det kunne vært hvilken som helst distro. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Typisk Gentoo-zealot å nevne Gentoo i hytt å pine. Poenget var ikke gentoo. Det kunne vært hvilken som helst distro. Jaaada. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 med gento i fet skrift?!? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Tro hva dere vil. Gidder ikke diskutere om en slik liten bagatell. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Greit det, hihi. Jeg er Forsåvidt helt dødsenig, folk ser jo skjulte distro-reklamer overalt for tiden! Paranoide folk. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Greit det, hihi. Jeg er Forsåvidt helt dødsenig, folk ser jo skjulte distro-reklamer overalt for tiden! Paranoide folk. Du lukter Fedora av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå