Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp m Dxr3

zexs

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert Creative Dxr3 drivere og programvare. Kjører Xp og drivere samt spiller er kompatible med Xp. Alt funker fint bortsett fra fargene, jeg får INGEN farger på tv`en! :sad: Flotte farger på monitor... Har prøvd div. settings.

Noen som har tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok tven din som sliter der vil jeg tro. Dersom du f.eks spiller sone 1 filmer må du ha en tv som støtter ntsc og spiller du sone 2 filmer må du ha en tv som støtter pal.

Det finnes progammer som "gjør" om signalet som sendes ut men det ødelegger jo kvaliteten helt.

Jeg har tv som støtter begge deler og kan kjøre ut både sone 1 og sone 2 i orginal format fra dxr kortet, men bruker ikke kortet lenger det har jo alt for dårlig kvalitet. Skal du se film kjøp en skikkelig dvd spiller:)

Lenke til kommentar

heisann, sans. er problemet at du kjører utifra pc'en med en SVHS kabel som du har plugget inn i en svhs/compositt/phono -> SCART overgang..

tv'er som ikke har en separat SVHS inngang vil ikke klare å vise fargene når du kjører SVHS'en via SCART overgangen..

løsningen er å rote frem en SVHS -> compositt overgang, så kjører du compositt-video inn i tv'en.

voila :o)

[ Denne Melding var redigert av: Ludde på 2002-02-27 14:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 14:39, talisar skrev:

Det er nok tven din som sliter der vil jeg tro. Dersom du f.eks spiller sone 1 filmer må du ha en tv som støtter ntsc og spiller du sone 2 filmer må du ha en tv som støtter pal.

Det finnes progammer som "gjør" om signalet som sendes ut men det ødelegger jo kvaliteten helt.

Programvaren til dxr3 kan jo konvertere ntsc til pal60, og då skal jo kvaliteten vere veldig bra så lenge tv-en din handterar denne varianten av pal. Evt. så kan du jo konvertere til pal50, men då kan det jo bli litt hakking og slikt ved panorering.

per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...