zexs Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har akkurat installert Creative Dxr3 drivere og programvare. Kjører Xp og drivere samt spiller er kompatible med Xp. Alt funker fint bortsett fra fargene, jeg får INGEN farger på tv`en! :sad: Flotte farger på monitor... Har prøvd div. settings. Noen som har tips?? Lenke til kommentar
OsSmAnN|Q3 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hey.. Har Dxr3 jeg oxo.. Hva slags drivere og programvare bruker du ? har du satt på at Tv'n din er PAL ? Har du husket å satt hetzen til 50 ? test noe av det.. :wink: Lenke til kommentar
zexs Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Bruker siste fra creative. (den som er kompatibel med Xp). Har også WinDvD men her får man jo ikke tv-ut! Kjører pal men d går ikke an å stille på hz`en... Lenke til kommentar
talisar Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Det er nok tven din som sliter der vil jeg tro. Dersom du f.eks spiller sone 1 filmer må du ha en tv som støtter ntsc og spiller du sone 2 filmer må du ha en tv som støtter pal. Det finnes progammer som "gjør" om signalet som sendes ut men det ødelegger jo kvaliteten helt. Jeg har tv som støtter begge deler og kan kjøre ut både sone 1 og sone 2 i orginal format fra dxr kortet, men bruker ikke kortet lenger det har jo alt for dårlig kvalitet. Skal du se film kjøp en skikkelig dvd spiller:) Lenke til kommentar
OsSmAnN|Q3 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hmm, merkelig.. Du kjører vel den beta driten vel ? ****, gjør det jeg, og det er bare dritten med den og programvaren.... Drit at andre programmer ikke srtøtter den TV-Out'n.. *skal ringe å klage til Creative Europe angående drivere* :?: Lenke til kommentar
zexs Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Der tar du feil må jeg si.. Før når jeg kjørte Me og 98 hadde jeg ingen problems!! Spilleren var sonefri og alt funket bra! Alle soner funket helt topp! Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 heisann, sans. er problemet at du kjører utifra pc'en med en SVHS kabel som du har plugget inn i en svhs/compositt/phono -> SCART overgang.. tv'er som ikke har en separat SVHS inngang vil ikke klare å vise fargene når du kjører SVHS'en via SCART overgangen.. løsningen er å rote frem en SVHS -> compositt overgang, så kjører du compositt-video inn i tv'en. voila :o) [ Denne Melding var redigert av: Ludde på 2002-02-27 14:44 ] Lenke til kommentar
OsSmAnN|Q3 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 talisar: Hmm, merkelig det da... Du er vel klar over at utgangen kjører på hele 1600x1200 ?? Jeg testa Pc'n min mot en av Philips sine topmodeller vi hadde på jobben, på en Hitaschi 32" Plasma.. Da var Dxr3 mye bedre enn DVD spiller ! ; Lenke til kommentar
zexs Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Bruker en SVHS -> compositt overgang allerede! Sinnsykt dårlig av creative å ikke ha gitt ny programvare ennå!! Lenke til kommentar
zexs Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 http://no.europe.creative.com/support/foru....asp?thre=11594 Hmm, er vist ikke bare vi som er forbanna! Ingen som vet om noen andre spillere som funker m Dxr3? Lenke til kommentar
mcper Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-27 14:56, zexs skrev:Hmm, er vist ikke bare vi som er forbanna!Ingen som vet om noen andre spillere som funker m Dxr3? Kvifor ikkje bruke Realmagic sin driver og programvare? Den funkar jo fint i XP. http://www.sigmadesigns.com/support/downlo...lus_win2000.htm per Lenke til kommentar
mcper Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-27 14:39, talisar skrev:Det er nok tven din som sliter der vil jeg tro. Dersom du f.eks spiller sone 1 filmer må du ha en tv som støtter ntsc og spiller du sone 2 filmer må du ha en tv som støtter pal.Det finnes progammer som "gjør" om signalet som sendes ut men det ødelegger jo kvaliteten helt. Programvaren til dxr3 kan jo konvertere ntsc til pal60, og då skal jo kvaliteten vere veldig bra så lenge tv-en din handterar denne varianten av pal. Evt. så kan du jo konvertere til pal50, men då kan det jo bli litt hakking og slikt ved panorering. per Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå