AnonymDiskusjon Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Dama synes at jeg er gjerrig. Jeg er fortiden arbeidsledig, så pengene går stort sett til mat og husleie. Er aktiv jobbsøker, men har ikke fått napp. Jeg spanderer sjeldent utemat og kino på dama, ettersom jeg har lite råd. Hun har hintet til meg om at hun vil ha en dyr julegave, men jeg vurderer å sette maksgrensa på en 500-lapp. Jeg mener dessuten at prisen ikke bør ha så mye å si. (Så lenge jeg ikke kjøper en gave til 20 kroner). Jeg skal kjøpe gaver til flere enn henne, så jeg må bare bruke pengene jeg har råd til. Da jeg hadde jobb kunne jeg bruke pengene på mye rart. Jeg var ikke gjerrig da, ettersom jeg hadde en del penger å rutte med. Kunne kjøpe mye "vræl" da jeg hadde jobb. Spanderte masse på exen min på den tiden også ( men det vet ikke min nåværende kjæreste ) Jeg har blitt veldig forsiktig med pengene etter at jeg ble arbeidsledig. Jeg vil sjeldent gå på kino, spise mat ute osv. fordi det er så dyrt. Hvis jeg vil drikke, kjøper jeg en vinflaske til 100 kroner slik at jeg slipper å kjøpe så mye drikke ute på byen. Ender i verste fall opp med å kjøpe 1 drink. Er jeg gjerrig? Anonymous poster hash: 8138f...5a6 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Nei, jeg syntes du er fornuftig. Hvis hun syntes det er så ille, ville jeg vist henne økonomien din, fortalt henne om at du er nødt til å prioritere. 6 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 De fleste må vel skjønne at en ikke kan prioritere dyre julegaver som arbeidsledig. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Carpe Dam Skrevet 13. desember 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. desember 2016 Om hun forventer å bli bortskjemt på amerikansk manér selv om du er arbeidsledig, er det ikke deg det er noe i veien med... 14 Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Dessverre er det mange som ikke skjønner hva dårlig råd vil si, før de er der selv... 2 Lenke til kommentar
G27 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Har hun i det hele tatt gitt uttrykk for at hun synes du er gjerrig? Synes personlig du er fornuftig. Forklar damen din at du ikke har råd til en dyr gave denne julen, og be henne komme med ønsker til rundt en 500 lapp. Hun finner garantert noe annet hun liker. Edit: Har tydeligvis oversett det aller første du skrev. På tide å legge seg... Endret 13. desember 2016 av G27 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Nei du er ikke gjerrig.Men de andre du skal kjøpe gaver til burde også forstå at du har dårlig råd.Jeg er kvinne og forventer aldri gaver av noen, spesielt om de har dårlig råd. Men jeg har penger selv, da. Kanskje det er annerledes for damer som ikke har penger.Den beste gaven jeg har fått av en kjæreste var en bok han kjøpte med litt viten om smaken min i bøker. Det sa mer enn prisen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Å være gjerrig og fattig er ikke det samme. Full forståelse for din situasjon! Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Du prioriterer. Du er ikke gjerrig, du er midlertidig arbeidsledig. Om det ikke fikk dama di til å ønske seg noe mindre til denne jula, så vet jeg ikke hva jeg skal tro. 3 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Så dette er den vanelige oppfattning at selv om man ikke har penger, så skal man sette seg i gjeld for å kjøpe dyerere og bedre gaver, for å bevise at man har mer råd enn andre? AKA sosial status. 1 Lenke til kommentar
Isolde Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Nei du er ikke gjerrig, du er fornuftig. Dama di derimot syns jeg er litt frekk som hinter om dyr julegave når du har dårlig råd. Jeg har aldri selv forstått det der med å kjøpe dyre gaver til dem man er sammen med, tror noen har altfor høye forventninger der, spesielt kvinner. Jeg hadde faktisk hatet å fått en dyr gave, jeg hadde følt press til å gi dyr gave i retur. Gave for meg handler mer om tanken bak enn prisen. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Er jeg gjerrig? Anonymous poster hash: 8138f...5a6 For å svare, hadde det vært kjekt å vite forholdet mellom siste inntekt, nåværende stønad og forventet inntekt. La stønaden representere 100%. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) Dama di en slik en? http://www.dagbladet.no/kjendis/christina-23-brast-i-grat-foran-luksusfellen-ekspertene/64029377 Å være sparsommelig når man har lite penger er sunn fornuft, ikkje gjerrig. Endret 18. desember 2016 av Dragavon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå