Bunchie Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Hei.Jeg skal bytte ut en ruter hos en kunde som i dag brukes som aksesspunkt (AP), koblet til en Get Box 2 (ruter/kabelmodem). AP-et brukes i dag både som en rekkeviddeforlenger for det trådløse nettverket, samt som en gigabit svitsj.Problemet med dagens løsning er at de ruterne jeg har prøvd (D-Link DIR-635 og D-Link DIR-655 med nyeste firmware) kun gir 35 Mbit/s på hastighetstester på Internett, selv med kabel forbindelse og 150 Mbit/s Internettlinje. Har fulgt denne beskrivelsen ved konfigurering av ruterne:http://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0Kobler jeg kabelen rett til PC-en, så får jeg 150 Mbit/s inn og 15 Mbit/s ut.Derfor tenker jeg på å rett og slett kjøpe en ny ruter eller aksesspunkt til kunden: Bør være minst 4 gigabit-porter (1 inn, 3 ut) som i dag. Fordel med flere, da rommet denne skal stå i har en del spillkonsoller, TV med LAN og en PC blant annet. Enkel å konfigurere som et aksesspunkt. Bør også være en god rekkeviddeforlenger for det trådløse nettverket. Prisklasse: Kom gjerne med forslag innafor forskjellige prisklasser. Takker for alle konstruktive svar. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Asus AC66U eller AC68U. Begge er solide routere som jeg har god erfaring med. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Støtter Asus-modellene. Kjøp for all del ikke dårlig konsumentutstyr som D-Link er nærmest til bedrifter. Kjøp proffe produkter som er beregnet på prosumere/gaming eller til krevende bedriftsbruk. Prisen en gjerne litt høyere, men det får man igjen i ordentlig innmat. Asus-modellene er veldig bra og gir mye for pengene, selv om de har en profil mot hjemmemarkedet. Mye skrammel i markedet som egner seg mest til å sjekke epost og lese vg et par ganger i døgnet, selv om det har kommet seg litt. Endret 27. desember 2016 av vidor Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Takk for hjelp fra dere begge, da har jeg gått til innkjøp av Asus RP-AC68U. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå