Bjarneee Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hei Abit Max 2 it7, Radeon 9700 pro,512 mb twinmos,p4 2.4,20 gb WD,80 gb WD, 120 gb WD og Creative 12x cdbrenner. Dette har funket helt greit intill for noen dager siden. Da jeg skulle boote maskinen en dag fant den bare en IDE enhet. jeg har prøvd å boote med 2 enheter men det er klin umulig. Brukte nesten 2 timer i går for å få biosen til å finne 1 harddisk. Skjønner ikke hva som er galt. Har prøvd alle slags mulig innstillinger. Noen som har hatt samme problemet eller som har noen tips? Mvh: Bjarne Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 husk at med western digital så må man jump're til single for at disken skal stå alene og master for at den skal stå sammen med en slave-disk. Så når du har en western digital harddisk stående på en kabel alene og skal koble til en ekstra så må du BÅDE sette jumper på hoveddisken fra single til master OG sette andre HD som slave. Dette skiller seg fra andre merker så vidt jeg vet (det med single/master) gjelder seff ikke SATA disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå