Gå til innhold

[Løst] Lenovo ideapad 100 - bytte optisk drev med SSD/HDD

frankern1

Anbefalte innlegg

Hei!
Prøvd å google litt uten å få noen konkrete svar.
Hva er det jeg spesifikt trenger for å bytte ut cd-rommet med en SDD/HDD?

Jeg har forstått det slik at jeg trenger en form for adapter/caddy/holder til selve SSD'en som passer i "cd-rom" slotten. Ser at komplett selger ulike "kits" men i disse er det forskjellige typer caddyer/adaptere (ser iallefall slik ut).

Har størrelsen på min nåværende "cd-rom" slot noe å si? eller er disse kit'ene "universale" og isåfall hvilke størrelse skal disse kitene og ssd/hdd'n ha mtp at jeg har en lenovo ideapad 100? 

om noen kan hjelpe meg eller komme med direktelinker så settes det stor pris på!

God advent!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Caddy er tilpasset en spesifikk modell. De har litt forskjellig fysisk utforming, tviler på at en Lenovo CDROM passer i f.eks en Dell.

Det finnes også slike på eBay. http://www.ebay.com/bhp/lenovo-ideapad-hdd-caddy

takk for svar!

jeg bør altså kjøpe seperat "lenovo ideapad 100 caddy" og en SDD/HDD 2.5 sata etter eget ønske?

Kitene jeg ser på komplett har sannsynligvis altså ikke så mye for seg? eksempelvis: https://www.komplett.no/product/891040/datautstyr/harddiskerssd/ssd-25/kingston-ssdnow-uv400-120gb-ssd-kit#

takk igjen! :)

Lenke til kommentar

Ja, SSD har standard utførelse. Det kit'et du linker til inneholder alt man trenger for å installere i en hvilken som helst PC. Men monteringsramme og kabler har du jo ingen bruk for.

Takk igjen! Er det altså "beste løsning" å kjøpe seperat caddy fra ebay? virker litt tungvint. Finnes det "lenovo ideapad 100" vennlige kits uten "dilldall"? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...