lisene Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Vi har netgear R7000. Har problemer med å få full dekning i hele huset. Nå når de i tillegg er kommer frem til at den har et stort sikkerhetshull vurderer vi å kjøpe ny. Vi har brukt routeren som mediaserver ved å koble til ekstern hardisk med musikk og videoer. Det er noe som er viktig å kunne fortsette med. Men jeg vet ikke hva jeg skal se etter for å vite om en router har den muligheten. Så hvis noen har råd om hvilke som har bedre dekning enn netgear R7000 og i tillegg kan brukes som mediaserver setter jeg pris på det. Også andre ting som er viktig å tenke på ønsker jeg tips om. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Du vil sannsynligvis ikke få bedre dekning ved å bytte router. Velg mellom: 1. Sette inn aksesspunkt koblet med kabel til hovedrouter. 2. Trådløs bro/nettverksutvider (halverer den trådløse båndbredden). 3. System av Netgear Orbi (jeg har ikke sjekket om dette også kan være media server). Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Dette sikkerhetshullet vil sikkert bli tettet i løpet av kort tid med en fastvareoppdatering. Hvis du kjøper deg en ny router, kan du konfugurere den gamle Netgear-routeren som en repeater. Jeg ville valgt en Asus router, kanskje en AC66u eller AC68u. Så ville jeg satt den gamle routeren som repeater slik at jeg ville fått god dekning der jeg ikke har god dekning i dag. For å konfigurere den som repeater, trenger den bare bare strøm, og du trenger ikke legge nettverkskabel bort til den. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 Du vil sannsynligvis ikke få bedre dekning ved å bytte router. Velg mellom: 1. Sette inn aksesspunkt koblet med kabel til hovedrouter. 2. Trådløs bro/nettverksutvider (halverer den trådløse båndbredden). 3. System av Netgear Orbi (jeg har ikke sjekket om dette også kan være media server). Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Hadde vurdert denne repeateren for å utvide rekkevidden:https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/nettverk/tradlost-nettverk/aksesspunkter/d-link-dap-1620-repeater-ac1200-p61278 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 du nevner ikke noe vedr. optimalisert plassering? Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 Du vil sannsynligvis ikke få bedre dekning ved å bytte router. Velg mellom: 1. Sette inn aksesspunkt koblet med kabel til hovedrouter. 2. Trådløs bro/nettverksutvider (halverer den trådløse båndbredden). 3. System av Netgear Orbi (jeg har ikke sjekket om dette også kan være media server). Svaret kom litt for sent. Jeg har allerede fått skiftet den ut med netgear x4s r7800. Selger sa den hadde bedre rekkevidde. Men du har nok rett. Jeg kan ikke se at rekkevidden er bedre, men den har kanskje andre fordeler. Ekstern hardisk jeg brukte var usb2. Her er det bare usb3. Så musikk og videoer må føres over til ny ekstern hardisk hvis jeg skal bruke de til mediaserveren. Reapeter har jeg prøvd før, men det skapte mye trøbbel når jeg har så mye som skal samkjøres. Tv, chromecast, stereoanlegg og mediaserver. Alt skal kunne styres med telefon og nettbrett. Har nok litt med å ha god nok peiling til å kunne sette opp rette innstillinger også for å få det til å fungere skikkelig. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 Dette sikkerhetshullet vil sikkert bli tettet i løpet av kort tid med en fastvareoppdatering. Hvis du kjøper deg en ny router, kan du konfugurere den gamle Netgear-routeren som en repeater. Jeg ville valgt en Asus router, kanskje en AC66u eller AC68u. Så ville jeg satt den gamle routeren som repeater slik at jeg ville fått god dekning der jeg ikke har god dekning i dag. For å konfigurere den som repeater, trenger den bare bare strøm, og du trenger ikke legge nettverkskabel bort til den. Jeg fikk levert den gamle inn. Ellers ville det vært noe å tenke på. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 du nevner ikke noe vedr. optimalisert plassering? Har prøvd forskjellige plasseringer. Hadde jeg skåret hull i veggen og plassert den med antenner ut til begge rom ville det blitt bedre. Men ikke fint. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 du nevner ikke noe vedr. optimalisert plassering? Har prøvd forskjellige plasseringer. Hadde jeg skåret hull i veggen og plassert den med antenner ut til begge rom ville det blitt bedre. Men ikke fint. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Dette sikkerhetshullet vil sikkert bli tettet i løpet av kort tid med en fastvareoppdatering. Hvis du kjøper deg en ny router, kan du konfugurere den gamle Netgear-routeren som en repeater. Jeg ville valgt en Asus router, kanskje en AC66u eller AC68u. Så ville jeg satt den gamle routeren som repeater slik at jeg ville fått god dekning der jeg ikke har god dekning i dag. For å konfigurere den som repeater, trenger den bare bare strøm, og du trenger ikke legge nettverkskabel bort til den. Jeg fikk levert den gamle inn. Ellers ville det vært noe å tenke på. Hva slags router har du nå? Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg kjøpte netgear nighthawk x4s ac2600 model. R7800 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Dette er nok det enkleste. https://www.komplett.no/product/842579/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/asus-ea-ac87 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Du kan bruke usb-2 disk på usb-3 port (bakoverkompatibelt).Ellers skal en repeater fungere, så fremt den støtter samme frekvensbåndene som det du skal caste til, eller om du har en router hvor du kan deaktivere wireless isolation. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Ekstern hardisk jeg brukte var usb2. Her er det bare usb3. Så musikk og videoer må føres over til ny ekstern hardisk hvis jeg skal bruke de til mediaserveren. Du kan fortsatt bruke USB2 disk med USB3 Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Ok. Hva kan da årsaken være til den ikke ble funnet? Det lyste både på hardisk og router når jeg koblet den til.Når jeg koblet til en nyere hardisk så ble den funnet. Men jeg sliter fremdeles med å få vist noe på tv av det som ligger på den Endret 14. desember 2016 av lisene Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Sjekket i innstillingene til routeren? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Ok. Hva kan da årsaken være til den ikke ble funnet? Det lyste både på hardisk og router når jeg koblet den til. Når jeg koblet til en nyere hardisk så ble den funnet. Men jeg sliter fremdeles med å få vist noe på tv av det som ligger på den Det kan være flere ting, men det første jeg tenker er filsystemstøtte(?), alternativt kanskje den nye routeren har for lite strøm ut fra usbporten sin (kanskje den ene disken trenger litt mer juice?). Hvis du har en usbhub med ekstern strøm kan du teste disken via den. I teorien skal det jo være krav til strøm på usb3porten, men jeg vet ikke hvor nøye de er på routere. Endret 14. desember 2016 av Olavxxx Lenke til kommentar
lisene Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Sjekket i innstillingene til routeren? Det er det jeg prøver på. Jeg er ikke så flink på dette. Men har fått tv, chromecast og stereoanlegget til å fungere. Det er bare medieserveren igjen. Jeg finner den ikke på allcast appen. Finner den på DLNA cast appen. Men der kan jeg ikke finne mappen med videoer. På pc finner jeg alt Endret 14. desember 2016 av lisene Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 har du aktivert usbporten på routeren i innstillingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå