LMH1 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Finnes det router\NAS som kan kjøre steam og laste ned spill? Eller er det teoretisk umulig som kun aktiveres\deaktivers for nedlasting? Da jeg kunne gjort det på pc, men strømregningen blir for stiv pris. En atom cpu hadde fungert her, men linux funger nok ikke da det er mest for windows. Noen tips til boks som kan gjøre dette? Da Netgear WNDR4700 støtter harddisker men tviler på den støtter 10 TB disk, problemet det funger kun å laste ned torrent. Så vidt jeg vet finnes det ikke firmware for å kjøre windows basert steam for å gjøre dette tips? Endret 13. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Du må isåfall kjøre en VM og Steam via den. Jeg er dog rimelig sikker på at det bør være mulig å ha klienten på PC'en og spillene på NAS'en. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Hvis du tenker på strømforbruket, kan du trygt la PCen stå på i ganske mange år for prisen av en router/NAS som kan kjøre Steam. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Du kan fint installere spillene dine på en NAS men du må kjøre dem på en PC. Loading og slikt vil kansje gå litt tregere enn via en intern disk, spesielt om du tenkter å kjøre det trådløst. Edit: Forøvrig trenger du ikke en sær router for å sette opp dette. F.eks Asus sine routere har hatt NAS muligheter i mange år nå. Må koble en ekstern harddisk i USB3 porten på Routern så kan man enkelt sette den opp som en NAS. Endret 13. desember 2016 av Complexity Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Problemet til LMH1 er at han har fler hundre terrabyte med steamspill, han vil laste ned disse uten å ha PCen sin på, helst bare laste ned spillene så lenge PCen hans er avskrudd. Da vil han laste med med helst over 940 Mbit. Hvis han gjør det rett på ruteren så sparer han masse ping også, og det er bedre båndbredde på ASUS ruterene. Han kan derfor ikke kjøre steam på pcen sin og velge å lagre filene på NASen. 8 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Aha! Da er vel løsningen å installere steam på f.eks raspberry pi og be den laste ned til NAS. Raspberry pi bruker minimalt med strøm. Edit: slo meg akkurat at steam kansje ikke finnes til ARM. Men man får lignende minipcer med x86 som sikkert og kan kjøre ubuntu Endret 13. desember 2016 av Complexity 1 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Bør helst kjøre windows på den lille ekstra boksen i så fall. Hvis ikke så ender han opp med å laste ned masse linux versjoner av spillet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Linux må isåfall bruke steam via wine. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 http://kb.netgear.com/21554/WNDR4700-HDD-and-USB-Compatibility-List?cid=wmt_netgear_organic Synd denne routeren ikke støtter GPT disker Ellers syns jeg dette ikke var til mye hjelp, man kunne brukt FreeFileSync eller ligdene fra routeren. Men usikker på hva man bruker som nedlasting sted i steam? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Du kan ikke kjøre Steam på en router. Bruk PCen din når du skal laste ned spill. Edit: Beklager om dette innlegget ikke var til hjelp. Endret 14. desember 2016 av TheHaughom 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD Men er det noen som kan gi forslag hvordan man lager cmd kommando som gjør f.eks mulig å starte steam på nytt, hvis den henger seg, eller prioritere å laste ned de spillene som gi høyest nedlasting hastighet? Da ingen ting er mere frustene å være oppe hele natten for å passe på nedlastingen ikke henger seg? Ellers må man ha mere avansert automatisering? https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa383604(v=vs.85).aspx Som gjør det mulig å lage hendelse basert på tidligere jeg har brukt pcen til? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hvor ofte henger nedlastingen seg på steam? Har aldri opplevd det selv. Nå snakker du jo plutselig om å bruke PCen igjen. Hvilke hendelser er det du vil lage scheduled tasks på? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Det varier, ekstra ille er det på en pc, jeg har siden den henger seg opp explorer.exe \windows utforsker. Tror harddisken er på vei å ryke. Derfor avsluttes steam helt plusselig etter 1-3 timer med nedlastinger, så står pcen kun på uten å gjøre noe ting, windows oppdateringer gjør ofte maskinen restartes. Det er også irriterende. Derfor er jeg ikke fan å bruke pc til dette, men hvis det ikke er andre muligheter, så. Kunne brukt en intel NUC eller ligdene. Skript idle: Last ned steam spill Velg spill som gir høyest hastighet. Hvis maskinen starter start steam på nytt? Avslutt pcen hvis ingen ting skjer. Ut fra: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Command_Line_Options steam.exe -applaunch 280 / starter steam? steamcmd.exe +login <username> <password> +force_install_dir <path> +app_update <appid> -validate Må jeg bruke -applaunch %id %c ? For synd det er ganske vanskelig å vite hvordan man setter riktig at steam skal oppdatere alle spill? Endret 16. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Kanskje du heller bare skal fikse problemet med PCen din? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Støtter den. Du har jo åpenbart noe feil med maskinen din. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 Sikkert fordi jeg byttet hovedkort uten å reinstallere windows 10. Fikk fikset problemet med harddisken skru seg av, det hadde med strømsparing i windows 10 å gjøre satt til å slå av harddisken etter 1 time med inaktiv bruk, problemet når den laster ned i steam burde den ikke blitt påvirket. Men satte den til 8 timer eller noe slik slår ikke steam seg av. Tror ikke jeg gidder å reinstallere windows 10 før AMD Ryzen kommer, fristene å oppgradere for å spare strøm og ha mere kraftigere maskin. Heldigvis er det ikke så varmt på vinteren. Sommeren er det krise. Ikke gøy med 30 graders tempratur rom på natten. Men hadde håpet noen kom med bedre svar en dette. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Kjør en reset på Windows 10 så er nok problemene dine borte. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Tror ikke det fikk samme problem med en annen pc jeg hadde som også henger opp windows 10 sin explorer\windows utforsker. Tror det enten må være windows feil med oppdatering eller noe annet kanskje sidebar.exe? Får kun problemet når maskinen står på i lengere tid. Problemet jeg har epost konto når jeg logger inn så hvis jeg får problemer med en pc kan innstillingene\ synkroniseres slik at det gjelder alle pcene med min konto. Uanset ikke krise å restarte\start på nytt i windows utforsker manuelt eller restarte maskinen men litt kjedelig å gjøre det. Endret 20. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Det er et problem med din PC eller OSet. Det er ikke et problem med Windows generelt. Bytt harddisk (om du tror den er defekt) og installer OS på ny, så funker det nok fint igjen. Jeg skjønner ikke hva du mener med de epost-problemene du nevner. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Lag din egen NAS boks med unRaid (se egen sticky tråd) og 1, eller helst flere, gigabit nettkort, sett så opp en Windows VM på denne med steam som du lar tusle og gå og holde biblioteket oppdatert på et share i unRaid. Kjøp et (eller flere) gigabit nettkort til spill PC'en og koble opp mot filsharet på unRaid NASet ditt via en gigabit ruter/switch (må vel kjøpes). Regn på hvor mye penger og tid du har brukt på dette istedenfor å sette i stand PC'en som det høres ut som er problemet i utgangspunktet, muligens gråte en skvett :-) Dette er mine mer eller mindre hjelpsomme tanker om saken :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå