Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Offentlig Urinering - Hund

HighGoat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hunder og dyr generelt sett har ikke noe å gjøre på/i byen (Parker unntatt)

Så det er kun på/i byen det er offentlig sted? Hva med utenfor byen, er det ikke offentlig sted der? Tror du de fleste parkene er private? For en idiotisk kommentar.

Svært få parker er private og du la vel merke til at jeg ikke skrev "offentlig"?

Utenfor tettbygde strøk så kan selv vi mennesker tisse uten å få bot

Lenke til kommentar

Så det er kun på/i byen det er offentlig sted? Hva med utenfor byen, er det ikke offentlig sted der? Tror du de fleste parkene er private? For en idiotisk kommentar.

Svært få parker er private og du la vel merke til at jeg ikke skrev "offentlig"?

Så all form for sentrum/tettbygde strøk er "off limits" for en hund i dine øyne? Du virker gjennomtenkt.

Endret av HighGoat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Urinering på offentlig sted er forbudt. At sjansen for å bli bøtelagt er liten endrer ikke dette.

Lenke til kommentar

Urinering på offentlig sted er forbudt. At sjansen for å bli bøtelagt er liten endrer ikke dette.

Sjansen er liten for at de bøtelegger hunder også..

Lenke til kommentar

Interessant problemstilling. Jeg tipper at så fort en politiadvokat får sett på dette så blir det henlagt. 

Problemet er at ingen jurist ville sett på saken hvis ikke TS hadde nektet å vedta. Desverre er det mange som har så stor respekt for uniformert politi at de vedtar på stedet. Derfor burde slike saker komme i media, slik at ikke andre blir utsatt for det samme.

Lenke til kommentar

Så all form for sentrum/tettbygde strøk er "off limits" for en hund i dine øyne? Du virker gjennomtenkt.

Hvor skriver jeg det?

Jeg skrev kun utenom byen, da det i tettbygde strøk som regel er mer enn nok gresslapper som hunden kan tisse på

Lenke til kommentar

"Jeg tipper at så fort en politiadvokat får sett på dette så blir det henlagt. "

Kommer vel an på hva som er opplyst av politimannen eller hva som står skrevet (med tydelig skrift) på boten.

Hvis det kun står "urinering" er det nok politimannen som har "vunnet" da alle vil tro at det er en helt vanlig bot for urinering.

Lenke til kommentar

Si i fra, og forklar du fikk bot for at hunden din tisset, og ikke deg, og spesifiser at hadde hunden dritet, så hadde du plukket det opp!

Til hvem skal han si i fra? Lokalavisen, politiadvokaten, retten?

Hvis de møtes i retten må politimannen lyve på flere punkter for å opprettholde boten, og det er litt interessant.

Men trådstarter kan fort bli til "han fyren som fikk bot for urinering og hevdet at det var hunden som fikk boten!"

Lenke til kommentar

Si i fra, og forklar du fikk bot for at hunden din tisset, og ikke deg, og spesifiser at hadde hunden dritet, så hadde du plukket det opp!

Til hvem skal han si i fra? Lokalavisen, politiadvokaten, retten?

Hvis de møtes i retten må politimannen lyve på flere punkter for å opprettholde boten, og det er litt interessant.

Men trådstarter kan fort bli til "han fyren som fikk bot for urinering og hevdet at det var hunden som fikk boten!"

Til en avis, vel. Du tror vel virkelig ikke at du kan stole på systemet? Hvi du ikke har noe mediadekning, så blir du voldtatt.

Lenke til kommentar

Høres forresten ut som en såpass syk og farlig person at trådstarter bør prise seg lykkelig for muligheten til å betale boten, og slippe unna vedkommende på den måten.

Hvis det er en farlig person, risikerer trådstarter å få fabrikert enda verre beviser mot seg i neste omgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...