Gå til innhold

Slutt på dårlig innendørsdekning

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Men det er spørsmålet er, kan jeg jeg koble wifien jeg har frks i USA; opp via VPN til Norge og dermed få "lokal" takst når jeg bruker min norske mobil i USA?

Ja.

Det spørs kanskje på typen VPN. F.eks. med nettene jeg setter opp (pfsense cluster) er det umulig (via IP transport laget) å finne ut at en ikke er i norge. Det blir ett LAN.

Imidlertid; Telenor kan jo legge inn en annen test, f.eks sjekke tlf GPS eller må ha litt kontakt over 4G.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er spørsmålet er, kan jeg jeg koble wifien jeg har frks i USA; opp via VPN til Norge og dermed få "lokal" takst når jeg bruker min norske mobil i USA?

Ja.

Det spørs kanskje på typen VPN. F.eks. med nettene jeg setter opp (pfsense cluster) er det umulig (via IP transport laget) å finne ut at en ikke er i norge. Det blir ett LAN.

Imidlertid; Telenor kan jo legge inn en annen test, f.eks sjekke tlf GPS eller må ha litt kontakt over 4G.

Blir noe jeg får teste ut av i sommer.  

Challange accapted, i europa er det ett fett  da det koster samme, men resten av verden kan det for være verdt det

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg ble nysgjerrig og lastet ned Viber akkurat nå. Men jeg skjønner ikke helt, hva er "viber out"? Er det ikke mulig å ringe gratis over wifi med viber? Og er det flere forskjellige måter å ringe med viber? (Gidder ikke vente på at samsung galaxy S5 skal bli støttet av voip/vowifi hos mobiloperatører.)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Jeg aktiverte wifi tale på iPhone'en min samme kveld det ble tilgjengelig men fikk ikke opp "Telenor Wifi". Så jeg tenkte det kanskje ikke virket umiddelbart men det slår åpenbart ikke over på dekning via wifi om du er i et område med god 4G-dekning.

Jeg sjekket at det fungerte ved å sette mobilen i flymodus og koble til wifi, da kom det opp "Telenor Wifi" og jeg kunne ringe i flymodus som jo var litt artig. Det uansett et fint supplement når man er i områder med svak eller manglende dekning hvor wifi er tilgjengelig. 

Telia klarte jo endelig å få fingeren ut ved å lansere Volte i nettet sitt samtidig som Telenor kom med wifi tale, synd de ligger bakpå. Jeg syntes det er tullete av dem å kalle wifi tale for umodent, det er ikke mer modent enn Volte (få modeller med støtte hos Telia, litt flere hos Telenor) som Telia virker veldig fornøyd over å ha lansert om man ser på hvordan de markedsfører det på Facebook-veggen sin o.l.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...