HDSoftware Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Heisan alle... Som tittel sier, og som jeg anntar kanskje ikke går, men spør alikevel....: Vi utvikler programvare både på Win platform og på web. Så er det sånn da, at jeg lager en del greier som kobler vår programvare til forskjellige servies rundt omkring, eksempelvis Digipost. Dette funker veldig bra, men vi skal ha samme funksjonalitet i vår WEB løsning. Så tenker jeg - lar det seg gjøre å lage dette EN gang ? For så å bruke det i både Win32/.NET løsningen og i WEB appen ? Selve codebehind er ikke noe problem å dele så klart, men det ligger jo masse greier i grensesnittet som jeg håpet kunne deles også. - Nei! - dette er ingen MVC/MVVM eller annen form for lagdelt løsning dessverre. Var inne på tanken om å lage noe HTML greier som en slags kontrol og så bruke det i en embedded WEB browser i Win32/.NET programmet, men finner ingen gode måter å plukke forskjellige eventer på. Så tenkte jeg at jeg kunne gjøre dette via noe duplex-web services greier slik at win programmet kan plukke opp noe HTML fra en WEB server og så kan komunikasjonen mellom programmet og WEB siden gå via services, men jo mere jeg tenker på dette - jo mere "huttetu" blir det :-) Neste jeg tenker er at dette kanskje kan løses med WPF, men der er kunskapsnivået litt snevert i skrivende stund, men er selvsagt villig til å lære meg det hvis det kan funke. Så hva tenker dere ? Er det noe vits å bruke tid på å få dette til å funke ? Er det i det heletatt en farbar vei ? Vil WPF greie noe sånt? Eller er rett og slett eneste veien til mål å lage det to ganger ? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Ville ikke drevet å "hacket" med webviews, det blir garantert trøbbel før eller siden, samt vanskelig å feilsøke.Jeg hadde nok laget koden på nytt med skikkelig objektorientering (MVC), en slik lagdeling vil sikre at dere kan gjenbruke mest mulig.Begynner dere derimot med webforms og knotete kode i forms og slenger inn webviews / browsercontrol blir det veldig mye trøbbel vil jeg spå! Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Ja, enig med deg i at MVC hadde løst problemet, men desverre er ikke vår verden så enkel. Vårt Windows program er skrevet noe som heter Clarion for Windows som genererer native x86 kode, som igjen kompilleres til stanard Windows EXE/DLL's Dette er skrevet for snart 20 år siden og de som skrev dette gjorde det mens de lærte seg programmering. Lite OOP der for å si det enkelt. Men ok, skjønner at man må/bør lage ting på nytt. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Dere kan jo bygge programvaren stegvis over med en OOP/MVC-tilnærming.I .NET med API kan du jo bruke hvilket grensesnitt du vil forsåvidt :-) Det er jo veldig lett å videreutvikle på det.Jeg liker egentlig PHP mer enn ASP, men .NET med MVC gjort riktig har jo veldig mye for seg.Bruker man litt tid med modellen kan man gjøre mye morsomt i kontrollere og views med relativt liten innsats. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 ja, kan jo det, men det har jeg ikke tid til ;-) Jeg finner på noe annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå