Gå til innhold

starwars spilla


Anbefalte innlegg

Det er kommet ut mange star wars spill i det siste, jeg har mistet tellinga

 

mange rare navn, sikkert mange som er lagt dårlig og som bare selger pga. tha StarWars

 

Kan noen sette opp hvilke spill som er kommet_

og hvilke som er SP&MP, SP,MP_

 

hvilket er "best"?

hvilke andre spill på markedet, eller kommende, ligger i samme duren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den oversikten der var helt håpløs (gameboy, nintendo, ps2, xbox, pc sammen)..Kan jeg liste opp de jeg kommer på som har kommet de siste årene til PC hvertfall. Årstallene har jeg ikke oversikt over på sparket. Prøver å sortere, nyeste øverst.

 

Star Wars: Knights of the old republic (Rollespill bygd på D&D reglene, bioware)

Jedi Knight 3 - Jedi Academy (FPS single/multi/quake3 engine)

Star Wars Galaxies (MMORPG)

Star Wars Battlegrounds (Real Time Strategy, bygd over motoren til Age of Empires)

Jedi Knight 2 - Jedi Outcast (FPS single/multi/quake3 engine)

Star Wars I: The Phantom Menace (crap adventure/action spill)

Star Wars: Pod Racer (artig racerspill ala Wipeout, basert på pod racer sekvensen i filmen)

Starwars - Starfighter (pek-og-skyt 3D flygespill med skipene fra SW1)

Jedi Knight - Mysteries of the Sith (expansion til JK, legendarisk bra)

Jedi Knight (single/multi/quake2 engine)

X-Wing (urgammelt 3d skyte-ting-i-rommet spill-1995?)

X-Wing VS Tie-Fighter (samme som over, men man kan spille som Empire)

 

Og en del andre skytespill som er så gamle jeg ikke husker navnet lengre.

Mener jeg husker et gammelt strategispill som heter Star Wars Supremacy ellerno også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Siden den oversikten der var helt håpløs (gameboy, nintendo, ps2, xbox, pc sammen)..Kan jeg liste opp de jeg kommer på som har kommet de siste årene til PC hvertfall. Årstallene har jeg ikke oversikt over på sparket. Prøver å sortere, nyeste øverst.

 

Star Wars: Knights of the old republic (Rollespill bygd på D&D reglene, bioware)

Jedi Knight 3 - Jedi Academy (FPS single/multi/quake3 engine)

Star Wars Galaxies (MMORPG)

Star Wars Battlegrounds (Real Time Strategy, bygd over motoren til Age of Empires)

Jedi Knight 2 - Jedi Outcast (FPS single/multi/quake3 engine)

Star Wars I: The Phantom Menace (crap adventure/action spill)

Star Wars: Pod Racer (artig racerspill ala Wipeout, basert på pod racer sekvensen i filmen)

Starwars - Starfighter (pek-og-skyt 3D flygespill med skipene fra SW1)

Jedi Knight - Mysteries of the Sith (expansion til JK, legendarisk bra)

Jedi Knight (single/multi/quake2 engine)

X-Wing (urgammelt 3d skyte-ting-i-rommet spill-1995?)

X-Wing VS Tie-Fighter (samme som over, men man kan spille som Empire)

 

Og en del andre skytespill som er så gamle jeg ikke husker navnet lengre.

Mener jeg husker et gammelt strategispill som heter Star Wars Supremacy ellerno også.

Star Wars- Starfighter? Er det Jedi Starfighter? For i så fall har du glemt Battle for Naboo. Et flyspill/tanksspill. Alle mennene ser ut som pappfigurer.

 

Og herre. The Phantom Menace- det er stygt. Det er verre enn Force Commander (som du også har glemt? Eller latt være å ta med?) Det er det dårligste dataspillet jeg noen gang har lagt hendene på. Jeg fikk det med et grafikkkort, og jeg er glad jeg ikke brukte penger på det, eller engang brukte tid på å laste det ned.

 

Litt off-topic, kanskje? Uansett, det kom en ekspansjon til Galactic Battlegrounds, nemlig Clone Campaigns. Du hadde ikke alle, Bitex, men veldig mange...

Lenke til kommentar

Takk, takk. Been around for a while. :w00t:

 

Så var det SWG da. Det er online only rollespill ja. Tror det koster $13 pr mnd.

D&D betyr Dungeons and Dragons, og det er et standard regelsett for rollespill.

Det innbærer raser, våpen, kampsystem, rustninger, regler.

Spill som er bygd rundt D&D eller A(dvanced)D&D har dverger, orker, alver,

der man finner armor med armor class, +7 hammer of toecrushing og sånt.

Man har ofte et party på opptil 6 personer, som i Baldurs Gate-spillene.

 

Det er opprinnelige et pen&paper rollespill-system, med folk som sitter med penn, papir, terninger og sin egen karakter notert ned på ark, og en egen historieforteller som styrer hele spillet.

Mao en ren multiplayer-greie der folk må være FYSISK sammen (vet det høres skummelt ut for datanerder). Alt man gjør omtrent bestemmes av terningkast (opptil 20-siders terninger), og så legges diverse modifiers oppå, som f.eks. hvis du har et +3 sword of nosepicking, så kan man plusse 3 til terningkastet sitt når man kaster på hvor mye skade sverdet skal gjøre i et slag.

Masse kompliserte greier.

 

Men dataspill har laget singleplayer-opplevelser, der de andre 5 spillerne styres av PC'n og D&D-reglene ligger under overflaten og bestemmer alt fra hvor mye skade du slår med, til hva slags rustninger de forskjellige har lov å ha på (trollmann kan ikke bruke plate armor, fighter må ha "longsword"-skill for å bruke longsword etc), hva slags trylleformler du skal få lære deg ved en viss level.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Mao en ren multiplayer-greie der folk må være FYSISK sammen (vet det høres skummelt ut for datanerder).

 

;)

 

, glimrende å få svar... det var smådyrt med onlinespillet Galaxies, men så har jo dere kommet med forslag, som en gjerne "bøR" prøve ut først, og som til dags dato enten er billige og enkle å få tak i eller som (ja, dere virker til å gå langt tilbake) er veldig vanskelige å få tak i. Livet er en utfordring?

Lenke til kommentar

Det har kommet ut for mange Star Wars spill. Her er mine favoritter:

 

Jedi Knight II - Jedi Outcast (MP/SP) - veeldig tøft :)

Jedi Knight - Jedi Academy (MP/SP) - Enda tøffere. Lingner på Jedi Outcast :D

Star Wars - Pod Racer (SP/MP) - Tøffere enn et vanlig bil-spill. :roll:

 

Har ikke kjøpt Star Wars - Knights of the Old Republic enda, men det ser sååå fett ut! :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tie Fighter eide.

Rouge Squadron var også litt småartig, men disse spillene er jo urgamle.

 

Av de senere SW spilla er det stort sett Jedi 2: Outcast som jeg har likt. Har ikke giddet å begynne med SW: Galaxies. Har lest for mye negativt om det. Bestilte akkurat SW: Kotor, som forresten vant Årets Beste Rollespill award, og kom på fjerde plass i Årets Beste Spill kategorien til magasinet Superplays. Antar det er et eller annet amerikansk blad.

Lenke til kommentar

Kotor er jo beste til dags dato da! Satt nesten i 35timer i strekk!! :w00t::w00t:

-tror jeg aldri noen gang har vært mer avhengig av noe spill til den grad. :thumbs:

-Drittbra :thumbup: ANBEFALES

 

Men ellers er jo Jedi Knight spillene bra da... utenom acdemy, Uffoguff :yucky::thumbdown: tynneste storyline i en LAAANG trist historie med tynne storylines :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Dark forces er jo bra da... forgjengeren til jedi Knughts spillene :D

 

Og Pod Racer da seff!

 

Og så var det ett da... husker ikke helt, var på nintendo 64 *mimre om gode gamle dager* het noe med Shadows - Shadow of the Empire tror jeg :dontgetit: er lissom "historien mellom" Empire strikes back og Return of the Jedi :thumbs:

 

Swg har jeg ikke prøvd enda :sleep: men ellers har jeg prøvd ALLE spillene som er nevnt :green: -nesten ;)

Lenke til kommentar

Er enig med at de som har SW lisensen burde lage mer kvalitetsspill, men de har jo faktisk gjort det i det siste.

 

SW:KoTOR - fantastisk bra. Beste rollespillet siden BG2 (etter min mening)

SWG: ED - hørt mye bra om det, selv om det mangler innhold

SW: Jedi Knight I, II og Academy - bra spill

 

edit: glemte nesten Podracer, veldig moro når det kom ut i sin tid.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...