KimS Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Hei... Jeg har laget en meny inne i en tabbel/ramme. Den er laget i HTML og det må det være. Slik er den: <align="left"> <table border="1"> <tr><td> <h3>Meny:</h3><br> <ul> <li><a href="index.html">Forsiden</a></li><br> <li><a href="meg.html">Om meg</a></li><br> <li><a href="venner.html">Vennene Mine</a></li><br> <li><a href="lenker.html">Lenker</a></li><br> <li><a href="http://www.minradio.no"target="_blank">Radio</a></li><br> <li><a href="internettregner.html">Intenettregner</a></li><br> <li><a href="Gjesebok.html">Gjestebok</a></li><br> </ul> </td></tr> </table> </a> Broblemet er at jeg vil ha li mellomrom fra slutten (mot høyre) til rammen. Tips? Endret 30. november 2003 av Kim Spets Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 hvordan vil det funke med <div> + css og padding? Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Ble litt bedre når jeg la inn <div>. Men problemet er der fremdeles. Endret 30. november 2003 av Kim Spets Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 div er et diverse-element som egentlig ikke gjør noe særlig av seg, men det er perfekt til manipulering via css. Det er sånn vi hardcore programmererne helst vil gjøre det Men jeg skjønte ikke spørsmålet ditt helt jeg Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Når jeg skriver Forsiden blir rammen tett innpå |Forsiden| Endret 30. november 2003 av Kim Spets Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Har du et forsla til hvordan jeg kan lage menyen da? Så dropper jeg det jeg har laget. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) litt amatørmessig, men sleng inn før og etter teksten i linkene. Ellers må du sette marginer med css. Vet ikke hvor komfortabel du er med css, og det er litt tidlig på morgenen, så jeg dropper kode sånn foreløpig Endret 30. november 2003 av enden Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Er ikke så god på css. Har egentli hålt meg godt fast i HTML jeg Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 test med og se om det blir bedre. setter bare inn et standard tekstlig mellomrom Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Gjorde det... Ble bedre Om du koder en bra menu til meg litt senere hadde dette vert fint... Bakrunnsfargen jeg bruker er #CC3333 Tekstfargen er #000000 Og ellers bruker jeg litt #FFFFFF her og der... Endret 30. november 2003 av Kim Spets Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Gjorde det... Ble bedre Om du koder en bra menu til meg litt senere hadde dette vert fint... Bakrunnsfargen jeg bruker er #CC3333 Tekstfargen er #000000 Og ellers bruker jeg litt #FFFFFF her og der... Hva med noe sånt? bare laget på to min, men kanskje et utgangspunkt? Endret 30. november 2003 av Goebbels Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Meget inntresert... kan du sende over koden? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Høyreklikk -> View Source Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Mulig jeg har mistforstått spørsmålet, men hvis du bare vil øke avstanden til tabellens kant kan du bruke CELLPADDING="xx" i table-tag'en. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Det vill si? Er ikke noe god i css Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 det er ikke css, men standard html (hvorfor tenkte ikke jeg på det...). cellpadding styrer hvor mye luft det skal være mellom veggene og innholdet i en celle Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) kommer med et lite beskjedent forslag jeg og, men med css. her EDIT: kan være et utgangspuntk dette og, bare å si ifra hvis du vil forandre på noe. kan sende css og htm fil hvis du skulle velge dette alternativet Endret 30. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå