Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg skal søke patent på et produkt. Der skal jeg legge ved det dere kan se her; https://gyazo.com/25c7fd622bab5251020b74f0bef17b82

Den beskrivelsen jeg har skrevet av produktet er bare en setning. Jeg føler egentlig at det ikke trenger å være mer pga det er et ganske enkelt og selvforklarende produkt. Burde beskrivelsen av produktet være en hel side med tekst osv, eller er det greit å bare ha en enkel setning i tilfeller som dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Dette bør du gå til patentbyrå med. Å skrive patentsøknad er veldig, veldig komplisert,og den nøyaktige ordlyden du bruker får stor betydning både for patentets gyldighet og omfanget av beskyttelsen.

Er ikke dette dyrt? 

Lenke til kommentar

Dette bør du gå til patentbyrå med. Å skrive patentsøknad er veldig, veldig komplisert,og den nøyaktige ordlyden du bruker får stor betydning både for patentets gyldighet og omfanget av beskyttelsen.

Er ikke dette dyrt?

Jo, men det kan hende du faktisk vil få bruk for dette patentet ditt på den måten. Hvis du skal forsøke å skrive patentsøknaden din selv så tviler jeg på at du får noe særlig ut av det. Hva skal du med et patent om du ikke skal tjene penger på det? Hvis dette faktisk er en lønnsom idé taper du mer på et dårlig patent enn kostnaden ved å skrive en god søknad.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg vil ikke bruke masse penger på å få noen andre til å skrive søknaden, så jeg blir å skrive den selv. Er det noen her som har vært borti en patentsøknad før som kunne tenke seg å se på den når jeg er ferdig? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...