persolo2 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hei, Er det noen som kan fortelle meg noe positivt negativt med denne. Har pc fra før og har tenkt å kjøpe en slik for reise til Australia med 2 års skolegang (Master of Computer Science) der. Ser at hardware specs kanskje ikke er i stil med pc ang. rå kraft, men håpte at 800Mhz med Radeon 9200 og 640 MB minne burde holde til utvikling av programvare. Alt annet har jeg pc'en til. Vil maskinen kunne virke helt fint uten ekstra minne, altså med "bare" 256MB? Lenke til kommentar
max- Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 256 mb minne er minstekravet. Mac os X elsker ram, så jeg ville ha puttet litt mer ram i den. Har selv en gammel Powerbook på 400 G4 og den er overaskende rask! Redigerer film og bilder på den + at jeg utolig nokk kan spille warcraft 3 på den med alle innstilingene på "low" (men det hakker litt ut i spillet når man får mange enheter da.. Men det er skjermkortet som er flaskehalsen her, bare 8 mb) MAX Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Tre dager siden jeg kjøpte meg en brukt Ibook G3 800 MhZ. Har ikke prøvd spill på den enda, men alle andre programmer jeg bruker fungerer tilfredsstillende for meg (photoshop, dreamweaver osv). Kan jo også trekke fram batteritiden, i går skrev jeg en oppgave i Word, satt 4,5 timer uten å plugge i strømmen! Vet at det er gammelt nytt, men som tidligere eier av en celeron laptop er dette en forbedring på 2 timer Må si jeg er strålende fornøyd, og kan ikke tenke meg at du blir noe annet med den nye modellen! Lenke til kommentar
perbl Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Jeg vurderer 12" Powerbook, dette er pga dvi-utgang til skjerm og prosjektor, ser for meg at jeg vil bruke maskinen noen år, og vil gjerne ha muligheten til å koble den til lcd-skjermen min digitalt, samt benytte prosjektorer med dvi-inngang. Forøvrig er også aluminiumsdesignet svært stilig, med tanke på finish og ripesikkerhet (ibook har en tendens til å ripes lett i den hvite plasten). Bortsett fra dette må nok ibooken sies å være en mer prisgunstig maskin, og jeg vil garantert tro du blir fornøyd. Endret 1. desember 2003 av perbl Lenke til kommentar
larseko Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Tre dager siden jeg kjøpte meg en brukt Ibook G3 800 MhZ. Har ikke prøvd spill på den enda, men alle andre programmer jeg bruker fungerer tilfredsstillende for meg (photoshop, dreamweaver osv). Kan jo også trekke fram batteritiden, i går skrev jeg en oppgave i Word, satt 4,5 timer uten å plugge i strømmen! Vet at det er gammelt nytt, men som tidligere eier av en celeron laptop er dette en forbedring på 2 timer Må si jeg er strålende fornøyd, og kan ikke tenke meg at du blir noe annet med den nye modellen! Tør jeg spørre hvor mye du ga for den? Bare av nysgjerrighet. Og synes du Word fungerer tilfredsstillende. Selv opplever jeg det som litt i tregeste laget (litt forsinkelse ved tasting). Lars Erik Lenke til kommentar
persolo2 Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Hvor lang batteritid er det på 12" G4 PowerBook da? Det er egentlig det som er det viktigste for meg. Har lest om folk som klarer oppimot de 5 timene på ny iBook også ser dere. Tror heller ikke jeg trenger ekstra prosessorkraft, men DVI er jo lurt kanskje hvis man skal erstatte skrivebordsmaskinen. Vet ikke helt. Heller mot iBook G4 12" fortsatt. Dessuten er den jo 2000 kroner dyrere enn 12" G4 iBook. Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Larseko: Jeg ga 8000, men da fikk jeg med en optisk mus, airport og 384 MB Ram. og combo drive selvsagt. Kan være enig i at Word kanskje ikke er like rask på den som på windows pc, men jeg er fornøyd jeg (nå kan ikke jeg touch da...) Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Og synes du Word fungerer tilfredsstillende. Selv opplever jeg det som litt i tregeste laget (litt forsinkelse ved tasting). Er det sant?? Det er no ingen grunn i verda til at tasting skal gå tregt på nokon maskiner som er laga dei siste ti åra. Eg trur det seier meir om Word enn om iBooken Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) En ting du bør tenke på en vel kanskje om programmene du skal bruke som student finnes til mac. ps: jeg har 12" powerbook med 256mb ram. jeg har hatt pcen på siden lørdag (til onsdag) og jobbet mye på den. den går ikke noe treigt eller noe Det er sikkert kjekt med mer minne, men jeg klarer meg fint med 256 i alle fall. Endret 3. desember 2003 av Caveman Lenke til kommentar
larseko Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Og synes du Word fungerer tilfredsstillende. Selv opplever jeg det som litt i tregeste laget (litt forsinkelse ved tasting). Er det sant?? Det er no ingen grunn i verda til at tasting skal gå tregt på nokon maskiner som er laga dei siste ti åra. Eg trur det seier meir om Word enn om iBooken Ja, jeg skjønner det ikke helt. Andre ting fungerer fint, men i Word synes jeg på en måte at jeg ligger litt i forkant når jeg taster. Men dette er en G3, så er det sagt. Endret 3. desember 2003 av larseko Lenke til kommentar
larseko Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 ps: jeg har 12" powerbook med 256mb ram. jeg har hatt pcen på siden lørdag (til onsdag) og jobbet mye på den. den går ikke noe treigt eller noe Det er sikkert kjekt med mer minne, men jeg klarer meg fint med 256 i alle fall. Gratulerer med kjøpet. Med G4 skulle vel ikke hastighet være noe problem, nei. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har en 15" Powerbook g4 1ghz med 1024 mb ram. alt suser og går helt sinnsykt fort.. Jeg har en kamerat som har en ibook 12" 800mhz.. Den fungerer fint, jeg syntes den er litt treg enkelte ganger, fordi han har 256 mb ram i sin. Men 256 holder helt greit. Det er evt noe man kan sette i maskinen senere så det er ikke noe problem.. Lykke til met kjøpet, og den hvite finishen er veldig stilig.. Den blir ikke skrapet opp hvis du tar vare på den. Kjøp med tucano skin eller hva det heter. Jeg og kameraten min er veldig fornøyd med det. Er et belag du putter maskinen oppi. Når evt du skal ha den i sekken eller lignede. Veldig smart kjøp en slik du og. Koster 200kr eller noe. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ja, jeg har Tuscano Second Skin på min G3 800MHz, som jeg forøvrig er veldig fornøyd med, men jeg kjører stort sett Linux på den, så jeg har ikke særlig erfaring med OSX. Har også 384 MB RAM, siden jeg hadde en brikke liggende. Før så kom de jo med 128MB fra Apple, og det var for lite. 256MB er sikkert helt greit, men på sikt kan du jo investere en snau tusenlapp eller hva det måtte koste for litt mer guffe. Dette med riper er nå så, det blir sikkert noen etterhvert, men det er bare slikt du ser de første to dagene, akkurat som med displayet på nye mobiltelefoner. Hvor mange er det som vil ha joggesko som er like hvite som dagen du kjøper dem, spør nå jeg... Det blir uansett ikke riper som er særlig synlige på avstand, med mindre du har skrapt opp laptopen med vilje. Og skulle uhellet være ute, så finnes det jo remedier for å jevne ut riper i CD'er, mobildeksler etc. Foreleseren på et seminar jeg deltok på idag hadde den nye 12" iboka som han koblet opp mot prosjektør. Med tredimensjonal, glatt, rotering av lysarkene (som om de var festet til en kube) så det vanvittig bra ut Var vel Keynote, tenker jeg. Når vi er inne på utseende, så kan man jo også style iBoka si litt: http://www.macskinz.com/cgi-bin/designs_small.cgi?page=I Lykke til med kjøpet, jeg tror ikke du kommer til å angre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå