Perl09 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Hei, Bilen har begynt stoppe ved gang kjøring inn i mellom. særlig ved kryss. Det har skjedd 3-4 ganger nå. Den starter fint igjen men merker den nokker før den stopper. Den starter fint på kaldstart og dynamo lader. Bilen er octavia 2002 1.6 bensin, kjørt 144k. Kan det være bensin filter? usikker på om det bensin pumpe siden den starter fint. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Kan være mange ting egentlig. Luftmengdemåler, filter, bensinfilter, plugger, dårlig clutch eller dårlig komp er noen av punktene. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Innlegget over støttes, det kan være mye forskjellig som er årsak. Men en klassisk feil på Ford fra samme tidsrom er en tomgangsregulator som henger seg opp pga avleiringer. Enkelt å fikse (trenger egentlig bare rens) men den satt i hvertfall krøkkete til på den jeg hadde. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2016 Takk for tips Lmm, luftfilter, olje filter ble byttet om ikke så lenge. tenn plugger også ble byttet ved 90k siden. usikker på om tenn kabler også ble byttet da? kjølevann temp lys blinker når det er kaldt forsvinner ikke før omstart. kan det være lamda? Denne feilen kommet ett par ganger skal følge den opp videre. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Sidenote: Har på min VW opplevd at lampe&lydsignalet for lite kjølevæske lyser, selv om det er nok kjølevæske - men kun når det er minusgrader, og kun ved første kaldstart. I ekspansjonstanken til kjølevæsken sitter det to pinner som det måles (elektrisk spenning) mellom og som da skal kunne gi status på om det er nok kjølevæske. Over tid har det blitt et belegg på disse pinnene som gjør at målingen blir feil og feilmelding om for lite kjølevæske kommer. Løsningen jeg fant, var å skrape forsiktig på disse pinnene. Mulig det er et tilsvarende problem på TS sin bil? 2 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg kjører en WV 2016 til vanelig, jeg er ikke overrasket om dette er normalt. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2016 Takk for tips Nobo:) Skoda og vw er det samme komponenter og riktg plassert. På min lyser og piper for kjølevæske nivå eller temp ved minus grader. Dersom jeg stopper og starter bilen forsvinner det. Har også sjekket kjølevæske nivå og temp. Kjølevæske har ikke frøs heller. Godt mulig som du sier de pinner trengs skarping. Hvor sitter disse pinnene. lett tilgjengelig? Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Dette har jeg aldri opplevd med WV. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Takk for tips Nobo:) Skoda og vw er det samme komponenter og riktg plassert. På min lyser og piper for kjølevæske nivå eller temp ved minus grader. Dersom jeg stopper og starter bilen forsvinner det. Har også sjekket kjølevæske nivå og temp. Kjølevæske har ikke frøs heller. Godt mulig som du sier de pinner trengs skarping. Hvor sitter disse pinnene. lett tilgjengelig? De sitter i ekspansjonstanken. På min bil er det en elektrisk kontakt på e.tanken som er koblet til disse pinnene. Litt kinkig å komme til men jeg tok på en gummihanske og greide å gnikke litt på pinnene via påfyllingshullet. Pinnene er etter hva jeg vet sveiset fast til tanken så alternativet er å bytte tank... Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 He igjen, Feilen er sporadisk. Bilen virker normal ved kjøringen. Merker motor går ujevnt ved tomgang inn i mellom. Turtall varierer 500-1500 rpm for noen minuttet før den kommer til normalt. Denne bilen er utstyrt med SAIP. hvor sitter tomgangs regulator på denne bilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Til TS: Får du gul varsellampe når feilen oppstår? I så fall ville jeg startet med å lese ut feilkoder fra ECU. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Hei igjen, Jeg har byttet Lmm to uker uker siden og motoren går jevnt nå. Gamle Lmm som var 2 år gammel hadde fått seg olje. Dette skyldes sprekk slange til veivhus ventilasjon. (falsk luft). 1 times jobb hus verkstedet for å bytte ut denne. Resatt også feilkode (0411/p0171). Se om den kommer tilbake. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå