Cinemarxism Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Sist gang jeg kjøpte en ruter var for nesten ti år siden. Det var familiens første trådløsruter, en Linksys jeg ikke husker modellnavnet på, den kostet rundt halve tusenlappen og har gjort jobben i leiligheten til foreldrene mine siden den gang. Jeg skal flytte til uka, og må i den anledning gå til innkjøp av en ny ruter. Jeg har sett litt rundt på ulike alternativer, men aner strengt talt ikke hva som "trengs". Vi er to i husstanden. Leiligheten vi flytter til er ikke veldig stor, rett over 60 kvadratmeter fordelt over ett plan, ingen massive betong/murvegger som potensielt ødelegger for signalet. Ingen av oss driver med gaming. Men vi streamer mye film og video, og vil i forbindelse med flyttingen kjøpe en ny 4K-TV. Antar det betyr at streaminga vil kunne kreve litt mer enn tidligere. Vi skyper også en del med folk på andre siden av kloden, uten at jeg aner om kvaliteten på den trådløse ruteren har noe å si her (det er vel primært selve nettet som er avgjørende for den biten?). Det er situasjonen. Spørsmålet er om det er overkill for vårt bruk å legge i noe mer enn 500 kroner, eller om man bør strekke seg litt høyere om man skal streame videoer i 4K osv. CDON har for øyeblikket 20% på Asus-rutere (t.o.m. 16.12), så jeg tenkte å muligens benytte sjansen mens de er på tilbud. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Hvor rask er linja? Asus er sikkert bra. Endret 12. desember 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Jeg er ikke 100% sikker men tror det er snakk om 40/40 (sameiet har nylig fått fiber) Edit: Feil, hastigheten er 25/25 Endret 12. desember 2016 av Cinemarxism Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Asus AC66U holder i massevis for en gjennomsnittlig bruker. God hastighet, stabil og brukervennlig grensesnitt. Fås også til en grei penge i disse dager. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Du kan jo avvente litt og sjekke om det nye modemet der dekker dine behov. Hvilken internett- og TV-leverandør er det i den nye leiligheten? Endret 12. desember 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Sjekk hva som er maks på de enhetene du skal koble til, så har du et minimumskrav. Selv foretrakk jeg å koble TV'n med kabel. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2016 Du kan jo avvente litt og sjekke om det nye modemet der dekker dine behov. Hvilken internett- og TV-leverandør er det i den nye leiligheten? Litt usikker på om jeg forstår hva du mer med "det nye modemet". Modemet fra leverandøren? Vil jeg ikke trenge en ruter uansett? Leverandøren av nett og TV er Canal Digital. Takker for alle forslag så langt! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Du kan jo avvente litt og sjekke om det nye modemet der dekker dine behov. Hvilken internett- og TV-leverandør er det i den nye leiligheten? Litt usikker på om jeg forstår hva du mer med "det nye modemet". Modemet fra leverandøren? Vil jeg ikke trenge en ruter uansett? Leverandøren av nett og TV er Canal Digital. Takker for alle forslag så langt! Nei, det er ikke sikkert du trenger en router. Canal Digital har trådløs router og modem i én boks, og det er godt mulig det dekker dine behov. https://kabel.canaldigital.no/contentassets/afdf0c4406b4455ebf282858b779eecf/zyxel-8702-med-canal-digital-fiber-modem.pdf 2 Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Ah, da er jeg med. Takk for tipset! Sjekker det ved overtagelsen.. Endret 12. desember 2016 av Cinemarxism Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå