Redaksjonen. Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Stor oversikt: De mest populære elbilene, og hvor i landet det er flest elbiler.Disse elbil-modellene er det flest av i Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Flott. Jeg ser frem til den dagen du betaler for strømmen i kroner per kWh og i tillegg kan betale med bankkort. </spydig> Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Flott. Jeg ser frem til den dagen du betaler for strømmen i kroner per kWh og i tillegg kan betale med bankkort. Og jeg ser frem til å stå i ladekø bak en sokk som har gått fra bilen sin i noen timer ettersom han har null incentiv til å avslutte ladingen. </spydig> 6 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Så nesten 20% av de som vurderer å kjøpe ny bil innen 2 år vurderer elbil, det er jo ikke galt... Endret 12. desember 2016 av MrEspen 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Så nesten 20% av de som vurderer å kjøpe ny bil innen 2 år vurderer elbil, det er jo ikke galt... Nei, det blir feil. De har ikke sortert bort de som ikke har tenkt til å kjøpe bil i de neste to årene, uavhengig av drivlinje. Men de har sortert bort de som eier elbil i dag. Om det er aktuelt å kjøpe bil i de neste to årene for 35% av de som svarte på undersøkelsen, så er det slik at av disse så er 42% helt eller ganske enig med at elbil er aktuelt. Av de som eier elbil i dag vil nok også en andel vurdere kjøp av ny elbil de neste to årene, som da dreier statistikken ytterligere i elbilens favør. Når det gjelder den geografiske distribusjonen av elbiler må man også huske at det er flest folk i og rundt byene, og der det er flest folk er det flest biler, ikke bare elbiler. Det er altså ikke mulig utifra statistikken å si om elbilene er overrepresentert i og rundt byene eller ikke. Når det gjelder statistikk så gjelder det å holde tunga rett i munnen. Endret 12. desember 2016 av Espen Hugaas Andersen 4 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Så nesten 20% av de som vurderer å kjøpe ny bil innen 2 år vurderer elbil, det er jo ikke galt...Nei, det blir feil. De har ikke sortert bort de som ikke har tenkt til å kjøpe bil i de neste to årene, uavhengig av drivlinje. Men de har sortert bort de som eier elbil i dag. Jeg tolker "Vet ikke" og "Hverken eller" som andelen av de spurte som ikke har tatt stilling til hvilken type bil de skal kjøpe eller ikke har planer om å kjøpe bil i løpet av de neste 2 årene. Hvis man trekker fra disse er det igjen 76% som har en mening, og av disse er 15% positive til elbil, noe som gir (15/76) 19,7% av de som er interesserte i å kjøpe bil er positive til å kjøpe en elbil. Men som du sier, statistikk er ikke bare enkelt og jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal mene er riktig å trekke ut fra denne statistikken Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Flott. Jeg ser frem til den dagen du betaler for strømmen i kroner per kWh og i tillegg kan betale med bankkort. Og jeg ser frem til å stå i ladekø bak en sokk som har gått fra bilen sin i noen timer ettersom han har null incentiv til å avslutte ladingen. Lade gjør vi hjemme, 99% av tiden. Har ikke opplevd ladekø noe sted, og det bygges stadig ut. Men fyllekø på bensinstasjonen derimot, har jeg opplevd. Nedsnødde personer som går inn og går på dass, handler og har all verden av tid, istedenfor å flytte bilen og så gå inn og betale, om de så absolutt ikke vil bruke kortet på pumpa. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå