stavros Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Har fra før en MX100 som jeg synes har fungert bra, så lurte på å kjøpe en til Crucial, da evt MX300 525GB. Men så leste jeg testen av disker under 1000,- og ble litt i stuss. HyperX sin Savage SSD virker bedre ? Riktignok litt dyrere og med mindre kapasitet, men er det verdt det ? Til bruk for musikk, surfing, litt streaming og gaming. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Kjøp den billigste i den størrelsen du vil ha. Større er alltid bedre med ssd 1 Lenke til kommentar
stavros Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2016 Noen som evt vet hvor mye ledig plass man har etter formatering på en Savage 480GB ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Kjøp den billigste i den størrelsen du vil ha. Større er alltid bedre med ssd Heilt enige! 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Noen som evt vet hvor mye ledig plass man har etter formatering på en Savage 480GB ? 32GB av 512GB total kapasitet er provisjonert for drive kontroller overhead. Faktisk space som kan benyttes er 480GB som reklamert og du se noe rindg 447 i windows. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Ytelsen på den er grei , helt til man fyller opp SSD'en med data : Da faller RW ned til 2800 IOPS ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Ytelsen på den er grei , helt til man fyller opp SSD'en med data : Da faller RW ned til 2800 IOPS ... Da har man kjøpt for liten ssd... Lenke til kommentar
stavros Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2016 Ja, jeg fyller helst ikke opp SSDene Da tolker jeg det som at Crucial sin er den greieste, selv om de hadde kostet det samme? Er jo samme garanti på dem og, selv om hyperx disken har MLC Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Ytelsen på den er grei , helt til man fyller opp SSD'en med data : Da faller RW ned til 2800 IOPS ... Da har man kjøpt for liten ssd... I dette tilfellet trenger det ikke å være det. Kunne like godt ha skjedd med 960 GB versjonen. Ser at Kingston har kommet med en firmware upgrade - som skal fikse performance. Faktisk mulig at SSD'en allerede er friskmeldt. Det er iallefall ikke kontrolleren det kommer an på. Psion S10 som bl.annet sitter i Corsair Neutron XTI , banker Samsung 850 Pro ned i støvlene på RW over tid . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå