Gå til innhold

Agva kraft svarer ikke

Tharos.

Anbefalte innlegg

Hei!

Inngikk en strømavtale med Agva Kraft i sommer, da de kom opp som billigst i alle tester og slikt.

Det var en sannhet med modifikasjoner. For å fortsette i samme avtale, må man inngå efaktura og avtalegiro viser det seg. Abonnementet heter Agva Spot Kampanje forresten.

Nå har Agva flyttet meg over på et svindyrt abonnement. Etter hva jeg kan lese ut av avtalen, så skal jeg flyttes over på Agva Spot Online.

Jeg har derimot blitt flyttet over på Agva Flyt, hvor man forskuddsbetaler strømmen, derav en regning på over 5000,- Her skal man betale annenhver måned, jeg har blitt fakturert fram til og med februar, fra begynnelsen på november.

Jeg skal være den første til å si at jeg er en jævla idiot som ikke har finlest vilkår, og også sett på hva andre har å si på nettet om Agva Kraft. Det er tydeligvis mye grums, men nok om det.

Det største problemet mitt nå er at jeg kommer ikke i gjennom til Agva. Flere telefoner på over 20 min i  kø (må jeg bare gjette på, man får ingen info om hva som skjer i andre enden. Trykk 0 for å bli ringt tilbake fungerer tydeligvis heller ikke). Mail som ikke blir besvart. Jeg får ikke stilt spørsmål, og jeg får heller ikke sagt opp.

Hva i alle dager kan jeg gjøre nå?

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Inngikk en strømavtale med Agva Kraft i sommer, da de kom opp som billigst i alle tester og slikt.

Det var en sannhet med modifikasjoner. For å fortsette i samme avtale, må man inngå efaktura og avtalegiro viser det seg. Abonnementet heter Agva Spot Kampanje forresten.

Nå har Agva flyttet meg over på et svindyrt abonnement. Etter hva jeg kan lese ut av avtalen, så skal jeg flyttes over på Agva Spot Online.

Jeg har derimot blitt flyttet over på Agva Flyt, hvor man forskuddsbetaler strømmen, derav en regning på over 5000,- Her skal man betale annenhver måned, jeg har blitt fakturert fram til og med februar, fra begynnelsen på november.

Jeg skal være den første til å si at jeg er en jævla idiot som ikke har finlest vilkår, og også sett på hva andre har å si på nettet om Agva Kraft. Det er tydeligvis mye grums, men nok om det.

Det største problemet mitt nå er at jeg kommer ikke i gjennom til Agva. Flere telefoner på over 20 min i  kø (må jeg bare gjette på, man får ingen info om hva som skjer i andre enden. Trykk 0 for å bli ringt tilbake fungerer tydeligvis heller ikke). Mail som ikke blir besvart. Jeg får ikke stilt spørsmål, og jeg får heller ikke sagt opp.

Hva i alle dager kan jeg gjøre nå?

Det samme skjedde meg, - ikke det at jeg ikke visste jeg måtte ha efaktura og autogiro - det er et helt standard vilkår som alle har på de billigste avtalene, men jeg gikk på en "første måned gratis" avtale, og da var jeg selvsagt ikke inne og tegnet efaktura/avtalegiro på den fakturaen med 0 kr :p

Uansett - ringte de og etter 5min venting fikk jeg svar og de fikset alt, satte meg tilbake på riktig avtale og krediterte - så var ikke noe problem slik sett. - Men, selvsagt er det mye pågang rett etter at de har sendt ut fakturaer. - Ring de rett etter åpningstid eller vent noen dager så går det sikkert greiere.

Lenke til kommentar

Fakturaen kom for en del dager siden nå, frist er 18.12. Og jeg har ringt bortimot hver dag siden den kom, telefonregninga blir vel like stor som strømregninga snart siden det er et 815-nr...

Har man noen rettigheter på klagning på en faktura? Blir ei regning fryst" om man klager? Slik som man har ved inkasso mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ser flere skrive på nettet at de får ganske grei hjelp når de først kommer igjennom. (Morsomt nok skal mange av dem bytte selskap, virker det som.)

Men hva kan man egentlig forvente når det gjelder å komme i kontakt med en bedrift som leverer et produkt? Om man prøver i en halvtime 5 hverdager på rad i telefonen, og heller ingen svar på mail, har man da "gjort det man kan"?

Litt interessant problemstilling synes jeg, bare så satans irriterende å sitte med ræva oppi den selv.

Men ja, les vilkårene med mikroskop, og kanskje velg et annet selskap enn Agva Kraft.

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar

Ikke erfaring med Agva, men på generelt grunnlag så var kritikken mot disse billig abonnementene nettopp det at de ble endret etter en tid.

Har selv en slik "billig- avtale" med Gudbrandsdal Energi (social innkjøpspris) og er meget fornøyd med det.

Edit: Moralen er nok at du burde bytte leverandør. Billigere enn å ringe det dyre 815- nummeret deres.

Lenke til kommentar

Etter enda flere telefoner, har jeg nå sendt enda en mail og forklart at faktura ikke blir betalt. Jeg har også tegnet abonnement til et annet selskap, og bedt Agva om å sende meg en ny faktura på faktisk brukt strøm.

Jeg skrev også i mailen at jeg regner med dette går til inkasso, og at jeg også kommer til å klage på den.

Makan til drittselskap har jeg faen ikke vært borti på en stund. Men som sagt, det er jeg som er idioten oppi dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...