Skribenten_ Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Jeg har av den oppfatning av at kjønnsdiskriminering ikke gjelder dersom det er mannen som kommer dårligst ut. Derfor gjorde jeg et sosialt eksperiment på julebordet i helg. Under middagen snakket jeg om hvor lite underholdende det var å se kvinner spille fotball. Jeg forklarte hvor amatørmessing og kjedelig det var å se kvinne landslaget fly rundt på banen og at jenter bure holdt seg unna den sporten. Reaksjonene lot ikke vente på seg seg, Vis blikk kunne drepe, så hadde jeg nok blitt drept av alle jentene rundt bordet. Et par av dem ble rasende og kalte meg mindre hyggelige ting. Noen av guttene gav meg et blikk av type "At du tørr". Men her kommer det litt fascinerende. 10 minutter før snakket jeg om hvor mye jeg likte kvinne håndball kontra manne håndball. Jeg fortalte at menn som spiller håndball er svært lite underholderne å se på og kunne for min del legge ned hele herreavdelingen. Og gjett hva, ingen reagerte, ikke en lite øyebryn reiste seg. Morsomt eksperiment som viser poenget mitt. Jeg vet jo fra før at kjønnsdiskriminering kun favner kvinnene, men morsomt å få det bekreftet 6 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Jeg har av den oppfatning av at kjønnsdiskriminering ikke gjelder dersom det er mannen som kommer dårligst ut. Derfor gjorde jeg et sosialt eksperiment på julebordet i helg. Under middagen snakket jeg om hvor lite underholdende det var å se kvinner spille fotball. Jeg forklarte hvor amatørmessing og kjedelig det var å se kvinne landslaget fly rundt på banen og at jenter bure holdt seg unna den sporten. Reaksjonene lot ikke vente på seg seg, Vis blikk kunne drepe, så hadde jeg nok blitt drept av alle jentene rundt bordet. Et par av dem ble rasende og kalte meg mindre hyggelige ting. Noen av guttene gav meg et blikk av type "At du tørr". Men her kommer det litt fascinerende. 10 minutter før snakket jeg om hvor mye jeg likte kvinne håndball kontra manne håndball. Jeg fortalte at menn som spiller håndball er svært lite underholderne å se på og kunne for min del legge ned hele herreavdelingen. Og gjett hva, ingen reagerte, ikke en lite øyebryn reiste seg. Morsomt eksperiment som viser poenget mitt. Jeg vet jo fra før at kjønnsdiskriminering kun favner kvinnene, men morsomt å få det bekreftet Hvilket problem er større når det gjelder idrett, respekteres herrelagene oftere enn kvinnelagene? Problemer som er små får mindre oppmerksomhet enn store provlemer. Det er litt synd egentlig, men logisk. Rike folk erfare diskriminering av og til, de også, fordi folk har fordommer mot dem. Er det et stort problem å løse foran andre problemer som rasisme og fattigdom? Kanskje ikke... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Kvinner og menn behandles forskjellig, noen ganger i menns favør, andre ganger i kvinners favør. Det er vanskelig å trekke konklusjonen "diskriminering gjelder ikke når det er menn". AtW 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Begge uttalelsene dine var like idiotiske den kvelden, men jentene du var på julebord med reagerte mer enn gutta. Woop di do. Bruker du å sitte å flire av deg provoserende ting til vanlig bare fordi du kan? Jeg var på julebord og prøvde ut diskriminering jeg også. Først så sa jeg at screamo death metal var bajs, lite underholdende og at de burde legge ned - ingen reagerte. Så sa jeg at julesanger var bajs, lite underholdende og bør legges ned og 3 stykker ga meg stygge blikk og snøftet mens de skar tenner. Morsomt å prøve ut forskjellsbehandlingen i praksis. Helt greit å diskriminere mot skrikende døds metall, men gjør man det når det kommer til julesanger så er det plutselig en helt annen lyd i pipa. Vanntett resonnement for å teste ut kjønnsdiskriminering i praksis sjef. Veldig nyttig tråd. God jobba. Hadde jeg vært på julebordet så hadde jeg nok sagt til deg at ingen bryr seg om dine mentalt forvirrede preferanser og bedt deg holde kjeft inntil du hadde noe å si som var verdt mer en oksemøkk. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Hvorfor kunne du ikke bare spørre om det på kvinneguiden? Du er jo veldig ærlig om hva slags svar du fisker etter, der får du sikkert enda mer respons også! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Det er nå alltid slik at den parten som innbiller seg at den står merkbart dårligst leter med lys og lykter etter noe som "tråkker dem ned i søla" intet nytt under solen, men definitivt en interessant dobbelmoral. Burde vært gjort noen undersøkelser rundt dette, kan da umulig være så vanskelig å skrive en masteroppgave om noe slikt. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Hvorfor kunne du ikke bare spørre om det på kvinneguiden? Du er jo veldig ærlig om hva slags svar du fisker etter, der får du sikkert enda mer respons også! Samt de er vel mer villig til å diskutere dobbeltstandarden som oppstår? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Hvorfor kunne du ikke bare spørre om det på kvinneguiden? Du er jo veldig ærlig om hva slags svar du fisker etter, der får du sikkert enda mer respons også! Samt de er vel mer villig til å diskutere dobbeltstandarden som oppstår? Det er da ikke relevant når man fisker etter spesifikk ''info''. Poenget er ikke å debattere, men å få frem sitt poeng. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Jeg ser den, men jeg vil enda ha nøytrale synspunkt fra begge kjønn(ironisk, ikke sant?). Og det er her hvor alt bryter sammen og man innser man må poste på kvinneforum, samt et manneforum for å få 2 meninger, slik at man kan se hva som er i midten og trekke sine egne konklusjoner. Endret 12. desember 2016 av Dr. Jones Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Ville heller ha spurt på f.eks reddit hvis du faktisk vil ha vettuge svar. Virker som en bedre miks av kvinner og menn. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Det er sant, og mest sannsynelig riktig. Jeg har desverre? Gått til ekstreme fronter på kvinnelig og mannelige fronter. For å på en måte se hva som er, og ikke bare se på reddit sine svar om hva som er sosialt akseptabelt(alt som ikke støtter feminismen blir downvoted, og skjult). Jeg vil gjerne ha alle synspunkt, også bestemme meg for hva jeg tror, og ikke bare det som er sosialt godkjent på reddit. EDIT34: Og kun for å understreke at jeg ikke er en som hater kvinner, jeg er enig i mye av det feminismen gjør, enig i det meste. Men noen ting er helt på trynet. Hvis jeg er hyggelig og sier "Ha en fin dag/helg" eller sier "Jeg er glad for at det ordnet seg, jeg håper det fortsetter slikt" så blir jeg rapportert til HR fordi jeg "stirret" på noen. Men samtidig så kan mannfolk på 40+ tro jeg flørter med de kun fordi jeg er hyggelig og sier "ha en fin dag" "hehe, det går bra, du skal bare betjene den kunden, jeg kan vente". Våres samfunn sier at hvis du er hyggelig mot noen, så flørter du. Endret 12. desember 2016 av Dr. Jones Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Det er ikke feminisme, det er du som har gærne kolleger, slikt er ikke normalt i det hele tatt. AtW 2 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Jeg har holdt på med i US, hvor "squirrel-kin" og slikt er godtatt. Edit: Wolf-kinm også, hvor de tror de er ulver. Og når man ser slike ting minst et par ganger per uke, selvfølgelig regner man med at noen som påstår de er "wolf-kin" gjør det kun for å fylle intervju kvotaen slik at de kan fortsette å få penger i fra staten. De sier de er ulver, men egentlig så må de gå på så og så mange jobb intervju, også få underskrift for å få videre sosialstøtte. Noe som levner meg igjen med et utrolig biased syn. Desverre. Endret 12. desember 2016 av Dr. Jones Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Snakker vi om SJW's nå plutselig? De er jo en helt annen diskusjon i seg selv. Undoomed på youtube har mye morsomt å si om dem Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Nei, det er det som er skummelt. Vi snakker om normale folk. Jeg tviler ikke på at det jeg sa skjer på norske arbeidsplasser heller. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Så du hadde med 10 minutters mellomrom en dissing av mannehåndball og kvinnefotball. Tror blikket gutta ga deg ikke var "at han tør", men "hva for en sosialt awkward person er dette, hva med å prate om noe kult i stedet?" Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Tror ikke personen hadde fått noen bedre "blikk" rettet mot seg om han hadde sittet der og sagt at Rosso rødvin er bare dritten, de som produserer den kan like så godt legge ned produksjonen. Også litt senere startet med samme regla om Passolo for å se om folk diskriminerte mot spansk eller italiensk rødvin. Det er preferanser uten objektiv verdi, han har ikke et eneste argument for hvorfor han mener det, da hadde han iallefall hatt noe konstruktivt å komme med i stede for å bare å flire av seg negative og provoserende ytringer. Å ha noen på et julebord som bare sitter å sprer kvalme vil før eller siden få stygge blikk. Dette er ikke merkelig i det hele tatt.. at man må teste dette i praksis er derimot små merkelig.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Det er nok ekte diskriminering til at vi ikke trenger å teste dette http://www.an.no/skole/bodoskole-ekskluderer-guttene-fra-lucia-koret/s/5-4-441926 (krever abonnement, se neste lenke til vg hvis du ikke har) I nasjonale media ønsker de ikke snakke om diskrimineringen så de fokuserer på hvor ille det var at diskrimineringen ble oppdaget og rettet opp i http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-avlyste-lucia-feiring-da-barnekoret-sto-klare/a/23871518/ FAU støtter rektor 100%, rektoren som ønsket å innføre noe som var klar diskriminering... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Jeg har av den oppfatning av at kjønnsdiskriminering ikke gjelder dersom det er mannen som kommer dårligst ut. Derfor gjorde jeg et sosialt eksperiment på julebordet i helg. Under middagen snakket jeg om hvor lite underholdende det var å se kvinner spille fotball. Jeg forklarte hvor amatørmessing og kjedelig det var å se kvinne landslaget fly rundt på banen og at jenter bure holdt seg unna den sporten. Reaksjonene lot ikke vente på seg seg, Vis blikk kunne drepe, så hadde jeg nok blitt drept av alle jentene rundt bordet. Et par av dem ble rasende og kalte meg mindre hyggelige ting. Noen av guttene gav meg et blikk av type "At du tørr". Men her kommer det litt fascinerende. 10 minutter før snakket jeg om hvor mye jeg likte kvinne håndball kontra manne håndball. Jeg fortalte at menn som spiller håndball er svært lite underholderne å se på og kunne for min del legge ned hele herreavdelingen. Og gjett hva, ingen reagerte, ikke en lite øyebryn reiste seg. Morsomt eksperiment som viser poenget mitt. Jeg vet jo fra før at kjønnsdiskriminering kun favner kvinnene, men morsomt å få det bekreftet Hvilket problem er større når det gjelder idrett, respekteres herrelagene oftere enn kvinnelagene?Problemer som er små får mindre oppmerksomhet enn store provlemer. Det er litt synd egentlig, men logisk. Rike folk erfare diskriminering av og til, de også, fordi folk har fordommer mot dem. Er det et stort problem å løse foran andre problemer som rasisme og fattigdom? Kanskje ikke... Og rasisten og kjønnsfascisten jjkoggan kommer med sitt vanlige oppkast. Hvilken gruppe ser ut til å bli mest berørt? På absolutt alle satsetikker kommer gutter og menn verst ut jjkoggan. ABSOLUTT ALLE. Endret 14. desember 2016 av StormEagle Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg har av den oppfatning av at kjønnsdiskriminering ikke gjelder dersom det er mannen som kommer dårligst ut. Derfor gjorde jeg et sosialt eksperiment på julebordet i helg. Under middagen snakket jeg om hvor lite underholdende det var å se kvinner spille fotball. Jeg forklarte hvor amatørmessing og kjedelig det var å se kvinne landslaget fly rundt på banen og at jenter bure holdt seg unna den sporten. Reaksjonene lot ikke vente på seg seg, Vis blikk kunne drepe, så hadde jeg nok blitt drept av alle jentene rundt bordet. Et par av dem ble rasende og kalte meg mindre hyggelige ting. Noen av guttene gav meg et blikk av type "At du tørr". Men her kommer det litt fascinerende. 10 minutter før snakket jeg om hvor mye jeg likte kvinne håndball kontra manne håndball. Jeg fortalte at menn som spiller håndball er svært lite underholderne å se på og kunne for min del legge ned hele herreavdelingen. Og gjett hva, ingen reagerte, ikke en lite øyebryn reiste seg. Morsomt eksperiment som viser poenget mitt. Jeg vet jo fra før at kjønnsdiskriminering kun favner kvinnene, men morsomt å få det bekreftet Hvilket problem er større når det gjelder idrett, respekteres herrelagene oftere enn kvinnelagene?Problemer som er små får mindre oppmerksomhet enn store provlemer. Det er litt synd egentlig, men logisk. Rike folk erfare diskriminering av og til, de også, fordi folk har fordommer mot dem. Er det et stort problem å løse foran andre problemer som rasisme og fattigdom? Kanskje ikke... Og rasisten og kjønnsfascisten jjkoggan kommer med sitt vanlige oppkast. Hvilken gruppe ser ut til å bli mest berørt? På absolutt alle satsetikker kommer gutter og menn verst ut jjkoggan. ABSOLUTT ALLE. Vi diskuterte idrett, ikke selvmord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå