Gå til innhold

Hjelp til integrerte høyttalere i tak


Anbefalte innlegg

Hei. 

Skal sette inn høyttalere i taket i leiligheten. Leiligheten har en åpen stue kjøkkenløsning (ca 60-70 kvm)
Skal ha 3 høyttalere, da dette passer med formen på leiligheten. 

Problemet er at jeg ikke har mye plass å gå på, ser helst at høyttaleren kun er ca 6 cm dybde, men trenger ikke være en dealbreaker.

Trenger også en forsterker som fungerer bra med dette.

 

Trenger altså hjelp med å finne 3 høyttalere og en forsterker til disse. Jeg har ingen preferanser eller særlig peiling på Hi-Fi. Dette er altså ikke for en proff, kun en som vil ha musikk når han lager mat etc. altså er budsjettet deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finnes det jo mye, men når du først skal skjære hull i taket og legge opp noe permanent så hadde jeg gått for noe litt ordentlig, f.eks disse;

 

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/innbyggingutendors-hoyttaler/bowers--wilkins-cwm362-in-wall-hoyttalere/

 

Ellers finnes det sikkert aktive trådløse, men da snakker vi nok andre priser de tar gjerne større plass.

Lenke til kommentar

Man bør som regel sette av 8-10 cm for høyttalerne. Slet lenge med å finne noen som hadde mindre dybde enn det.

Mener å huske at fnky.no hadde noen som ikke bygde så mye, men deres "hifi" høyttalere er i Cerwin Vega klassen, og kan da ikke anbefale de :D

 

Skal du kun ha høyttalere i tak? Da bør du passe på å finne noen med litt størrelse på elementet, ellers mister man all bass, noe som er veldig viktig til musikk.

 

Pass også på å bygg kasse rundt dem, slik at de ikke spiller i hele det nedsengte taket.

 

Kikk litt på PSB sine. De har mange typer, og gir alltid veldig bra lyd for pengene. Prislister ligger hos interconnect.no. Kan bestilles i mange butikker, også Elkjøp hvis jeg ikke tar feil, bor du i Oslo, så er Stereofil enkle å ha med å gjøre på levering av dem. Bestilte selv noen for takmontering fra PSB der. Og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Man bør som regel sette av 8-10 cm for høyttalerne. Slet lenge med å finne noen som hadde mindre dybde enn det.

Mener å huske at fnky.no hadde noen som ikke bygde så mye, men deres "hifi" høyttalere er i Cerwin Vega klassen, og kan da ikke anbefale de :D

 

Skal du kun ha høyttalere i tak? Da bør du passe på å finne noen med litt størrelse på elementet, ellers mister man all bass, noe som er veldig viktig til musikk.

 

Pass også på å bygg kasse rundt dem, slik at de ikke spiller i hele det nedsengte taket.

 

Kikk litt på PSB sine. De har mange typer, og gir alltid veldig bra lyd for pengene. Prislister ligger hos interconnect.no. Kan bestilles i mange butikker, også Elkjøp hvis jeg ikke tar feil, bor du i Oslo, så er Stereofil enkle å ha med å gjøre på levering av dem. Bestilte selv noen for takmontering fra PSB der. Og er meget fornøyd.

 

Okei, sett at jeg har funnet noen høyttalere jeg liker. Hvilken forsterker/receiver skal jeg ha til 3 høyttalere? Har bemerket meg at de fleste er beregnet for 2 eller 4. Og dette har jeg liten greie på. Vil også ha en med mulighet for radio, kanskje spotify osv. Airplay er fint eller en annen form for trådløs streaming

Lenke til kommentar

Alle receivere vil funke med 3 høyttalere, kun å sette opp at den har front + senter, og sette nei til resten.

Men gå igjennom manualen før kjøp og se at den har noe som heter "Multi channel stereo" eller "7ch stereo" ect. Det er det jeg kaller Party mode, som gjøre at alle høyttalerene spiller med. Det er noen få som ikke har dette. Yamaha har på noen av sine en egen knapp på fjernkontrollen som heter "Party" som er denne lydinnstillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...