Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo S60 2001, vrake eller selge?

provolone

Anbefalte innlegg

Hei

Vi skal nå kjøpe oss en slik elbil. I dag kjører vi rundt i en eldre Volvo, denne her:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=34338563

I mitt eierskap har litt greier sluttet å virke:

-Lås på bagasjeromsluke virker ikke, må trolig byttes.

-Ac bråker en del, følger turtallet litt av og på

-Motorlampe lyser gult, dette er visst en sensor som burde byttes. Fører til at bilen bruker litt mer bensin en ellers

-Litt diverse elektrisk, man kan ikke stille speilet på høyre side fra kontrollen lengre.

-Frontruten er ganske sliten

-Bilen skal på Eu i Mars 2017

Bilen har nå straks kjørt 140k. Om jeg legger dette greiene ut på finn, hva kan jeg forvente meg å få igjen?

Den har fått litt service, oljeskift og den slags.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo i utgangspunktet bagatellmessige feil du forteller om her.

Hadde den vært i orden hadde nok en pris på 50-60k vært oppnåelig forutsatt at den også ser bra ut.

Slik du fremstiller den tipper jeg du kan få et sted rundt 20-30k, avhengig av hvordan og hvor du kjøper støvsugeren (elbilen) kan det jo være at du får grei innbyttepris også.. (Renault har jo hatt en slik kampanje)

Sannsynligheten for at det lønner seg å selge den fremfor å vrake den er svært stor, det skal mye til for at det lønner seg med vraking..

Men få ut annonsen snarest, slik at du blir kvitt den før nyttår.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Bilen ser ok ut den. Jeg får levere den inn og legge ut en annonse utifra det. Hvorfor selge før nyttår?

Takk for tilbakemeldinger ☺️

1. du sparer årsavgiften (det er eier 1.1 som er hovedansvarlig for at den blir betalt)

2. bilen blir ett år eldre 1.1 (det har kanskje ikke så mye betydning for en så gammel bil)

Lenke til kommentar

For det første må du skrive i kontrakten at den selges som den er, og i tillegg så må alle feil du kjenner til være beskrevet, og du bør ta forbehold om at det kan være feil du ikke kjenner til.

Hvis du i tillegg selger den til en pris som gjenspeiler disse forholdene bør du være sikret.

Lenke til kommentar

Tror du bør ta EU kontrollen før du får solgt denne bilen slik at potensielle kjøpere får en oversikt over hva som må fixes.

Den vil nok evt. bli atskillig mer lettsolgt hvis du får den EU-godkjent og fikser minimum det som folk ikke har lyst til å leve med (sensor i motor, AC-vifte) på et rimelig verksted. 40-60.000 høres realistisk ut hvis det meste er i orden.

Bruk gjerne en gjennomarbeidet standardkontrakt, f.eks. NAF sin, for å unngå standardblemmer i formuleringene.

Lenke til kommentar

Tja, jeg synes det høres tvilsomt ut å bruke så mye penger på en 16 år gammel bil i forkant av et salg, det vil fort bli et tapsprosjekt.

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er økonomisk lønnsomt, men det er mye større sjans for å få solgt den raskt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...